انجام پایان نامه روانشناسی بالینی
انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته روانشناسی بالینی
انجام پایان نامه روانشناسی بالینی
انجام پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
انجام پایان نامه روانشناسی بالینی روانشناسی یکی از شاخه های علوم انسانی است و دوره کارشناسی روانشناسی یکی از دوره های آموزشی در نظام آموزش عالی است و دو هدف عمده از تشکیل این دوره مورد نظر است. هدف دوره کارشناسی روانشناسی تربیت افرادی است که مفاهیم و اصول نظری و عملی روشهای پژوهش در این علم را فراگرفته وحداقل مهارتهای حرفه ای را در یکی از شاخه های روانشناسی عمومی و کودکان استثنائی و گرایش بالینی را که در کشورما ایران دارای کاربرد فراوان است بدست آورند. چون این دوره جرئی از نظام آموزش عالی است و این رشته به دروس دیگر به ویژه دروس تربیتی وابستگی نزدیک دارد، آشنا کردن دانشجویان رشته های مختلف بااصول نظریات و مفاهیم و روشهای علم و روانشناسی نیز مورد نظر و هدف عمومی این دوره آموزشی است لذا برنامه و دروس آن طوری تنظیم شده است که علاوه بر جنبه آموزش عمومی بهتر است جزئی از برنامه اختصاصی گروهها و دانشکده های مختلف قرار گیرد مانند دروس روانشناسی تربیتی و یادگیری اجتماعی و تفاوتهای فردی برای دانشجویان رشته های مختلف دبیری و دروس روانشناسی اجتماعی و صنعتی برای دانشجویان رشته های علوم اجتماعی، مدیریت و مهندسی و دروس مقدماتی مربوط به روانشناسی رفتار غیرطبیعی و رشد بهداشت روانی برای دانشجویان رشته های پزشکی و بهداشت. مراكزي كه در حال حاضر ميتوانند روانشناسان باليني را به همكاري دعوت كنند عبارتاند از: بيمارستانهاي عمومي، بيمارستانها و كلينيكهاي رواني، مراكز نگهداري بيماران و معلولين جسمي و رواني، مراكز كارآموزي، مراكز كودكان بزهكار، ندامتگاهها و مراكز آموزشي.
طول دوره تحصیل:
انجام پایان نامه روانشناسی بالینی دوره کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی حداقل شامل ۴ ترم (۲ سال) و دارای ۴۵ واحد بوده و به شکل نظام کارشناسی ارشد ناپیوسته می باشد. تعداد واحدهای کارشناسی ارشد پیوسته، همواره باید معادل مجموع واحدهای تعیین شده برای کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته باشد.
تعداد واحدها:
تعداد کل واحدهای درسی دوره کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ۲۸ واحد و به شرح زیر است:
دروس الزامی ۳۲ واحد
سمینار ۲ واحد
پروژه و پایان نامه ۴ واحد
نقش و توانایی یا کارایی:
انجام پایان نامه روانشناسی بالینی ارائه خدمات بالینی روانشناسی در مراکز و موسسات مربوط
فعالیتهای پژوهشی در زمینه های مختلف روانشناسی بالینی
قبول مسئولیتهای خدماتی و پژوهشی در موسسات دولتی
آموزش در مسائلی که مربوط به ارائه خدماتی و پژوهشی در موسسات دولتی
آموزش در مسائلی که مربوط به ارائه خدمات بالینی پژوهشی روانشناسی بالینی می شود
آمادگی برای تحصیلات بالاتر در جهت تامین کادر علمی دانشگاهها و سایر مراکز پژوهشی
ضرورت و توانایی :
انجام پایان نامه روانشناسی بالینی در حال حاضر به علت کمبود بسیار شدید متخصص در سطوح مختلف در روانشناسی بالینی و پژوهشی و آموزش برای مراکز تشخیص و درمانی در موسسات آموزشی وپژوهشی ومراکز توانبخشی و پیشگیری ، ضرورت فوری عاجل ایجاد چنین برنامه ای احساس می شود.
این کمبودهای حیاتی جمهوری اسلامی ایران را موظف میدارد که مسئله تربیت متخصص در این زمینه و در این سطح و بالاتر از آنرا به نحو بسیار جدی مورد عنایت و توجه قرار دهد.
دروس دوره چهار ترمي كارشناسي ارشد روانشناسي باليني:
آسیب شناسی روانی
علم النفس از دیدگاه دانشمند اسلامی
تاریخچه سیستمها – مدلها و نظریه ها و پژوهشها
استفاده از روشهای آماری و پژوهشی پیشرفته در روانشناسی
روانشناسی پزشکی ونورپسیکولوژی
نظریه های رواندرمانی
فنون مصاحبه تشخیصی
نظریه های شخصیت
آزمونهای شناختی در روانشناسی بالینی
آزمونهای عینی فرافکن در روانشناسی بالینی
رفتار درمانی
روانشناسی رشد پیشرفته
کاربردروشهای روان درمانی-کارآموزی فردی
گروه درمانی
خانواده درمانی- نظری
پایان نامه
انجام پایان نامه روانشناسی بالینی منابع پیشنهادی کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی:
متون تخصصی روانشناسی: ضریب ۲
۱) زبان تخصصی روانشناسی سید یحیی سید محمدی-انتشارات ارسباران
۲) متون روانشناسی کیانوش هاشمیان
▪ امار و روش تحقیق:ضریب ۱
۱) امارواحتمالات دکتر دلاور
۲) روش تحقیق دلاور
۳) روش تحقیق در علوم رفتاری (سرمد -حجازی -بازرگان)
۴) امار دکتر هومن
۵) پایه های پژوهش در علوم رفتاری هومن
۶) استنباط اماری در پژوهش رفتاری هومن
۷) مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی(دلاور)
۸) روشهای اماری پاشا شریفی
▪ علم النفس:ضریب ۱
۱) علم النفس از دید دانشمندان اسلامی (احدی و بنی جمالی)
۲) علم النفس (ایروانی و صبحی)
۳) علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی (دکتراحمدی)
۴) روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی (احمدی)
▪ روانشناسی عمومی:
انجام پایان نامه روانشناسی بالینی در عمومی ضریب ۲ و در سایر رشته ها صفر
۱) زمینه روانشناسی هیلگاردجلد ۱و۲ تزجمه براهنی و همکاران
۲) روانشناسی عمومی دکتر گنجی
▪ روانشناسی رشد:ضریب ۲
۱) روانشناسی رشد ج ۱و۲ سید یحیی سید محمدی
۲) روانشناسی رشد ژنتیک ج ۱و۲ محمود منصور
۳) پیشگامان روانشناسی رشد(ویلیام سی کرین)
۴) روانشناسی رشد وشخصیت کودک (پاول هنری ماسن ترجمه مهشید یاسایی)
۵) روانشناسی رشد ج ۱و۲ لطف ابادی
۶) روانشناسی رشد (جمعی از مولفان)
۷) روانشناسی رشد(شعاری نژاد)
۸) مفاهیم بنیادی در روانشناسی رشد کودک (احدی و بنی جمالی)
▪ روانشناسی بالینی:در عمومی صفر ودر بالینی ۳
۱ روانشناسی بالینی (شریفی و شاملو)
۲) روانشناسی بالینی(منصور ودادستان)
۳) روانشناسی بالینی (حسین ازاد)
۴) ازمونهای روانی (گنجی و براهنی)
۵) روانشناسی بالینی (ترجمه فیروز بخت و وحید عرفانی)
▪ روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی:ضریب ۲
۱ ) روانشناسی مرضی ج ۱و۲ (ساراسون ترجمه نجاریان)
۲) روانشناسی مرضی ج ۱و۲ (دادستان)
۳) اسیب شناسی روانی ج ۱و۲ دیوید روزتهان و سلیگمن ترجمه سید محمدی
۴) روانشناسی کودکان استثنایی (بهروز میلانی فر)
۵) کودکان استثنایی (کافمن ترجمه نجاریان و جوادیان)
۶) مقدمه ای بر روانشناسی و اموزش و پرورش کودکان استثنایی (افروز)
▪ روانشناسی فیزیولوژیک وانگیزش و هیجان:ضریب ۱
۱) انگیزش و هیجان (سید محمدی)
۲) انگیزش و هیجان (ادوارد موری ترجمه براهنی)
۳) انگیزش و هیجان(خداپناهی)
۴) انگیزش و هیجان(مارشال ریوترجمه سید محمدی)
۵) روانشناسی فیزیولوژیک(خداپناهی)
۶) روانشناسی فیزیولوژیک(ترجمه اردشیر ارضی و همکاران)
۷) روانشناسی فیزیولوژیک(جیمز کالان )
۸) روانشناسی فیزیولوژیک(کارلسون ترجمه مهرداد پژمان)