انجام پایان نامه روانشناسی بالینی

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته روانشناسی بالینی

 

انجام پایان نامه روانشناسی بالینی

 

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

 

انجام پایان نامه روانشناسی بالینی روانشناسی یکی از شاخه های علوم انسانی است و دوره کارشناسی روانشناسی یکی از دوره های آموزشی در نظام آموزش عالی است و دو هدف عمده از تشکیل این دوره مورد نظر است. هدف دوره کارشناسی روانشناسی تربیت افرادی است که مفاهیم و اصول نظری و عملی روشهای پژوهش در این علم را فراگرفته وحداقل مهارتهای حرفه ای را در یکی از شاخه های روانشناسی عمومی و کودکان استثنائی و گرایش بالینی را که در کشورما ایران دارای کاربرد فراوان است بدست آورند. چون این دوره جرئی از نظام آموزش عالی است و این رشته به دروس دیگر به ویژه دروس تربیتی وابستگی نزدیک دارد، آشنا کردن دانشجویان رشته های مختلف بااصول نظریات و مفاهیم و روشهای علم و روانشناسی نیز مورد نظر و هدف عمومی این دوره آموزشی است لذا برنامه و دروس آن طوری تنظیم شده است که علاوه بر جنبه آموزش عمومی بهتر است جزئی از برنامه اختصاصی گروهها و دانشکده های مختلف قرار گیرد مانند دروس روانشناسی تربیتی و یادگیری اجتماعی و تفاوتهای فردی برای دانشجویان رشته های مختلف دبیری و دروس روانشناسی اجتماعی و صنعتی برای دانشجویان رشته های علوم اجتماعی، مدیریت و مهندسی و دروس مقدماتی مربوط به روانشناسی رفتار غیرطبیعی و رشد بهداشت روانی برای دانشجویان رشته های پزشکی و بهداشت. مراكزي‌ كه‌ در حال‌ حاضر مي‌توانند روانشناسان‌ باليني‌ را به‌ همكاري‌ دعوت‌ كنند عبارت‌اند از: بيمارستان‌هاي‌ عمومي‌، بيمارستان‌ها و كلينيك‌هاي‌ رواني‌، مراكز نگهداري‌ بيماران‌ و معلولين‌ جسمي‌ و رواني‌، مراكز كارآموزي‌، مراكز كودكان‌ بزهكار، ندامتگاه‌ها و مراكز آموزشي.

 

انجام پایان نامه روانشناسی بالینی پایان نامه اجتماعی ازدواج کودک و نوجوان شخصیت عشق رنگها زنان جفری پی کرامر خانواده درمانی خوب فیرس فروید عصب نگر تست هوش

 

انجام پایان نامه روانشناسی بالینی این روزها رشته روانشناسی بالینی بیش از پیش مورد توجه سازمان های مختلف, متخصصان و افرادی که علاقه به تحصیل و حتی دانستن در مورد آن دارند قرار گرفته است. امید به تغییر و کاربردی تر شدن این رشته در جامعه و تلاش هایی که محصلان آن می کنند و در آینده نتایج آن را خواهند دید یا نه, همگی امیدها و بیم هایی ست که این رشته تخصصی را در بر گرفته است. نظربه ضرورت تدوین نظام آموزشی جدید منطبق بر اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت تهیه و تدوین طرح نوین آموزشی علوم انسانی را به گروه علوم انسانی محول نموده و دراین رهگذر، تهیه طرح جدید آموزشی روانشناسی بالینی به کمیته تخصصی روانشناسی واگذار گردید. این کمیته (مرکب از عده ای از اساتید بالینی دانشگاهها) براساس شرح وظایفی که از طرف گروه علوم انسانی تدوین گردیده است از تاریخ بهمن ماه ۱۳۵۹ فعالیت خود را آغاز کرد و نتیجه این فعالیت به تدوین و تهیه طرحهای مراحل مختلف آموزش روانشناسی در دانشگاه از جمله طرح دوره کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی انجامید. مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی به شرح زیر جهت تصویب به شورایعالی برنامه ریزی تقدیم می گردد.

 طول دوره تحصیل:

انجام پایان نامه روانشناسی بالینی دوره کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی حداقل شامل ۴ ترم (۲ سال) و دارای ۴۵ واحد بوده و به شکل نظام کارشناسی ارشد ناپیوسته می باشد. تعداد واحدهای کارشناسی ارشد پیوسته، همواره باید معادل مجموع واحدهای تعیین شده برای کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته باشد.

تعداد واحدها:

تعداد کل واحدهای درسی دوره کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ۲۸ واحد و به شرح زیر است:
دروس الزامی ۳۲ واحد
سمینار ۲ واحد
پروژه و پایان نامه ۴ واحد

نقش و توانایی یا کارایی:

انجام پایان نامه روانشناسی بالینی ارائه خدمات بالینی روانشناسی در مراکز و موسسات مربوط
فعالیتهای پژوهشی در زمینه های مختلف روانشناسی بالینی
قبول مسئولیتهای خدماتی و پژوهشی در موسسات دولتی
آموزش در مسائلی که مربوط به ارائه خدماتی و پژوهشی در موسسات دولتی
آموزش در مسائلی که مربوط به ارائه خدمات بالینی پژوهشی روانشناسی بالینی می شود
آمادگی برای تحصیلات بالاتر در جهت تامین کادر علمی دانشگاهها و سایر مراکز پژوهشی

 ضرورت و توانایی :

انجام پایان نامه روانشناسی بالینی در حال حاضر به علت کمبود بسیار شدید متخصص در سطوح مختلف در روانشناسی بالینی و پژوهشی و آموزش برای مراکز تشخیص و درمانی در موسسات آموزشی وپژوهشی ومراکز توانبخشی و پیشگیری ، ضرورت فوری عاجل ایجاد چنین برنامه ای احساس می شود.
این کمبودهای حیاتی جمهوری اسلامی ایران را موظف میدارد که مسئله تربیت متخصص در این زمینه و در این سطح و بالاتر از آنرا به نحو بسیار جدی مورد عنایت و توجه قرار دهد.

انجام پایان نامه روانشناسی بالینی پایان نامه اجتماعی ازدواج کودک و نوجوان شخصیت عشق رنگها زنان جفری پی کرامر خانواده درمانی خوب فیرس فروید عصب نگر تست هوش

انجام پایان نامه روانشناسی بالینی آیندۀ رشتۀ روانشناسی بالینی به عنوان یکی از شاخه‌های کاربردی، فعالیت در حوزۀ سلامت روان است. شاید به‌طور خلاصه بتوان گفت که یک روانشناس بالینی در زمینۀ پیشگیری، درمان و ارتقای سلامت روان فعالیت می‌کند. بنابراین، یک روانشناس بالینی متناسب با زمینۀ تحصیلی و علاقه در این حوزه‌ها فعالیت می‌کند. کار من به عنوان روانشناس بالینی ارائۀ خدمات روان‌درمانی به بیماران است؛ البته مسئولیت اصلی من در بیمارستان روزبه به عنوان عضو هیأت علمی گروه روانپزشکی، آموزش رفتاردرمانی شناختی به دستیاران روانپزشکی و فلوشیپ‌های روان‌درمانی و روان‌تنی است. با این توصیف کار من در دو حوزۀ آموزش و روان‌درمانی با رویکرد شناختی – رفتاری خلاصه می‌شود. کسانی که در این رشته درس خوانده‌اند با چه چالش‌هایی روبه‌رو هستند؟ رشتۀ روانشناسی بالینی در ایران رو به رشد است و به نظر من در هیچ یک از کشورهای منطقه رشد روانشناسی به اندازۀ ایران نبوده است. البته این پیشرفت با مشکلاتی هم مواجه بوده است. کمبود نیروی انسانی متخصص برای آموزش روانشناسی بالینی یکی از این مشکلات است. تعداد متخصصان روانشناسی بالینی با تعداد علاقه‌مندانی که می‌خواهند این رشته را یاد بگیرند متناسب نیست. امکانات جامعه هم با این شرایط سازگار نیست. یکی دیگر از نقص‌های این رشته هم نبود ارگان منسجم برای نظارت در آموزش و کار حرفه‌ای است. ارگان‌های مختلفی در آموزش و امور حرفه‌ای روانشناسی بالینی درگیر هستند و بعضاً اختلاف نظرهایی بین آن‌ها وجود دارد. این اختلاف‌ها اغلب برای دانشجویان این رشته نتیجۀ خوبی ندارد. من امیدوارم این چالش‌ها بزودی حل شود.
انجام پایان نامه روانشناسی بالینی رشتۀ روانشناسی بالینی به مرحلۀ گذار رسیده است. شاید بتوان گفت برای سه دهه است که سرعت رشد روانشناسی بالینی در دنیا کم شده است. در حوزۀ روان‌درمانی که فعالیت اصلی روانشناسان بالینی است هم مهم‌ترین پیشرفتی که رخ داده است، گسترش حوزۀ فعالیت این حرفه است. شاید در آینده رویکردهای روان‌درمانی انسجام بیشتری پیدا کنند و تلفیق و یکپارچگی بیشتری بین رویکردهای درمانی اتفاق بیفتد؛ اما من انتظار دارم که روانشناسی بالینی با سایر علوم و رشته‌های مختلف ارتباط بیشتری برقرار کند. علوم و تکنولوژی نوین به رشد و پیشرفت روانشناسی بالینی کمک زیادی خواهد کرد. آیندۀ روانشناسی بالینی نیز در ایران روشن است. روان‌درمانی بین عموم مردم گسترش خواهد یافت و مردم بیشتر از گذشته از کمک‌های حرفه‌ای روانشناسان بالینی استقبال خواهند کرد. مهم‌ترین سوالاتِ پیشِ روی روانشناسی بالینیِ ایران، در حوزۀ آموزش این رشته است. خوشبختانه این رشته با اقبال خوبی روبه‌رو شده است و عامۀ مردم هم از این رشته خوب استقبال کرده‌اند.
انجام پایان نامه روانشناسی بالینی در چنین شرایطی سؤال اصلی این است که «چگونه با این استقبال روزافزون از روانشناسی برخورد شود؟»  لازم است در آموزش و ارائۀ خدمات روانشناسی دقت و توجه بیشتری صورت گیرد. به نظرم بهتر است از خودمان بپرسیم «الگوهای کارآمد آموزش متناسب با شرایط کنونی کدام هستند؟ چه نوع خدماتی و به چه شیوه‌ای ارائه شوند تا با شرایط کنونی و فرهنگ کشور سازگار باشد؟ برای پیشگیری از بروز مشکلات روانی در جامعه چه اقداماتی توسط روانشناسان بالینی صورت می‌گیرد؟ نیازهای کنونی جامعۀ ما چیست و برای ارتقای وضعیت سلامت روانی جامعه چه می‌توان کرد؟» ۷. جای خالی چه کارهایی را در روانشناسی بالینی امروز ایران احساس می‌کنید؟ به نظرم اقدامات چندانی در حوزۀ پیشگیری در روانشناسی بالینی انجام نگرفته است. در زمینۀ آموزش نیروهای متخصص نیز پیگیری‌های جدی نیاز است. این نگرانی وجود دارد که از این فرصت پیش‌آمده در حوزۀ روانشناسی بالینی در ایران به نحو احسن استفاده نشود. منظورم این است که عموم مردم نگرش مثبتی به روانشناسی دارند و از این فرصت پیش‌آمده باید به‌خوبی استفاده کرد.
انجام پایان نامه روانشناسی بالینی اگر کسانی که قرار است به عنوان روانشناس بالینی به این افراد خدمت کنند، از پس وظایف خودشان به‌خوبی برنیایند، آسیب زیادی به این رشته خواهد خورد و مشخص نیست جبران این صدمات چقدر زمان خواهد برد. ۸. به روانشناسان این ایراد را می‌گیرند که بازاری‌اند،کمکی نمی‌کنند و آموزش کافی ندیده‌اند. چه جوابی برای این افراد دارید؟ خوب، مهم‌ترین اشکال آن این است که یک خطای شناختی واضح به نام تعمیم افراطی در آن صورت گرفته است. اگر هم افرادی نمونه‌هایی از این دست سراغ دارند نمی‌توان آن را به همۀ روانشناسان نسبت داد. مثل هر حرفۀ دیگری در این رشته هم افرادی وجود دارند که به‌خوبی وظایفشان را انجام نمی‌دهند. اما عموم روانشناسان به فکر کمک به افراد هستند و در مقایسه با حرفه‌های دیگر در جامعه، حق‌الزحمۀ کمی دریافت می‌کنند. آموزش ضعیف هم فقط مربوط به رشتۀ روانشناسی نیست. در حال حاضر به علت مشکلاتی که قبلاً ذکر کردم در آموزش همۀ رشته‌ها در کشور مشکلاتی وجود دارد. اما من هم قبول دارم چون روانشناسی بالینی با سلامت مردم سر و کار دارد باید مسئولان اقدامات جدی در این زمینه صورت دهند.

 دروس دوره چهار ترمي كارشناسي ارشد روانشناسي باليني:

 آسیب شناسی روانی

علم النفس از دیدگاه دانشمند اسلامی

تاریخچه سیستمها – مدلها و نظریه ها و پژوهشها

استفاده ‌از روشهای‌ آماری‌ و پژوهشی‌ پیشرفته ‌در روانشناسی

روانشناسی پزشکی ونورپسیکولوژی

نظریه های رواندرمانی

فنون مصاحبه تشخیصی

نظریه های شخصیت

آزمونهای شناختی در روانشناسی بالینی

آزمونهای عینی فرافکن در روانشناسی بالینی

رفتار درمانی

روانشناسی رشد پیشرفته

کاربردروشهای روان درمانی-کارآموزی فردی

گروه درمانی

خانواده درمانی- نظری

پایان نامه

انجام پایان نامه روانشناسی بالینی پایان نامه اجتماعی ازدواج کودک و نوجوان شخصیت عشق رنگها زنان جفری پی کرامر خانواده درمانی خوب فیرس فروید عصب نگر تست هوشانجام پایان نامه روانشناسی بالینی منابع پیشنهادی کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی:

 

 متون تخصصی روانشناسی: ضریب ۲
۱) زبان تخصصی روانشناسی سید یحیی سید محمدی-انتشارات ارسباران
۲) متون روانشناسی کیانوش هاشمیان

▪ امار و روش تحقیق:ضریب ۱
۱) امارواحتمالات دکتر دلاور
۲) روش تحقیق دلاور
۳) روش تحقیق در علوم رفتاری (سرمد -حجازی -بازرگان)
۴) امار دکتر هومن
۵) پایه های پژوهش در علوم رفتاری هومن
۶) استنباط اماری در پژوهش رفتاری هومن
۷) مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی(دلاور)
۸) روشهای اماری پاشا شریفی

▪ علم النفس:ضریب ۱
۱) علم النفس از دید دانشمندان اسلامی (احدی و بنی جمالی)
۲) علم النفس (ایروانی و صبحی)
۳) علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی (دکتراحمدی)
۴) روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی (احمدی)

 

انجام پایان نامه روانشناسی بالینی پایان نامه اجتماعی ازدواج کودک و نوجوان شخصیت عشق رنگها زنان جفری پی کرامر خانواده درمانی خوب فیرس فروید عصب نگر تست هوش

▪ روانشناسی عمومی:

انجام پایان نامه روانشناسی بالینی در عمومی ضریب ۲ و در سایر رشته ها صفر
۱) زمینه روانشناسی هیلگاردجلد ۱و۲ تزجمه براهنی و همکاران
۲) روانشناسی عمومی دکتر گنجی

▪ روانشناسی رشد:ضریب ۲
۱) روانشناسی رشد ج ۱و۲ سید یحیی سید محمدی
۲) روانشناسی رشد ژنتیک ج ۱و۲ محمود منصور
۳) پیشگامان روانشناسی رشد(ویلیام سی کرین)
۴) روانشناسی رشد وشخصیت کودک (پاول هنری ماسن ترجمه مهشید یاسایی)
۵) روانشناسی رشد ج ۱و۲ لطف ابادی
۶) روانشناسی رشد (جمعی از مولفان)
۷) روانشناسی رشد(شعاری نژاد)
۸) مفاهیم بنیادی در روانشناسی رشد کودک (احدی و بنی جمالی)

▪ روانشناسی بالینی:در عمومی صفر ودر بالینی ۳
۱ روانشناسی بالینی (شریفی و شاملو)
۲) روانشناسی بالینی(منصور ودادستان)
۳) روانشناسی بالینی (حسین ازاد)
۴) ازمونهای روانی (گنجی و براهنی)
۵) روانشناسی بالینی (ترجمه فیروز بخت و وحید عرفانی)

▪ روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی:ضریب ۲
۱ ) روانشناسی مرضی ج ۱و۲ (ساراسون ترجمه نجاریان)
۲) روانشناسی مرضی ج ۱و۲ (دادستان)
۳) اسیب شناسی روانی ج ۱و۲ دیوید روزتهان و سلیگمن ترجمه سید محمدی
۴) روانشناسی کودکان استثنایی (بهروز میلانی فر)
۵) کودکان استثنایی (کافمن ترجمه نجاریان و جوادیان)
۶) مقدمه ای بر روانشناسی و اموزش و پرورش کودکان استثنایی (افروز)

▪ روانشناسی فیزیولوژیک وانگیزش و هیجان:ضریب ۱
۱) انگیزش و هیجان (سید محمدی)
۲) انگیزش و هیجان (ادوارد موری ترجمه براهنی)
۳) انگیزش و هیجان(خداپناهی)
۴) انگیزش و هیجان(مارشال ریوترجمه سید محمدی)
۵) روانشناسی فیزیولوژیک(خداپناهی)
۶) روانشناسی فیزیولوژیک(ترجمه اردشیر ارضی و همکاران)
۷) روانشناسی فیزیولوژیک(جیمز کالان )
۸) روانشناسی فیزیولوژیک(کارلسون ترجمه مهرداد پژمان)

 

انجام پایان نامه روانشناسی بالینی پایان نامه اجتماعی ازدواج کودک و نوجوان شخصیت عشق رنگها زنان جفری پی کرامر خانواده درمانی خوب فیرس فروید عصب نگر تست هوش

 

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

تأثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر افسردگی دانش آموزان دختر

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته روانشناسی بالینی تأثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی افسردگی دانش آموزان دختر   تأثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی افسردگی دانش آموزان دختر. افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات دوران نوجوانی به خصوص در دختران است بطوری که میزان شیوع آن در این […]

مقایسه سلامت روانی والدین دارای فرزند مبتلا به اوتیسم و والدین دارای فرزند سالم

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته روانشناسی بالینی مقایسه سلامت روانی والدین فرزند مبتلا اوتیسم با فرزند سالم   مقایسه سلامت روانی والدین فرزند مبتلا اوتیسم با فرزند سالم. اوتیسم یا درخودماندگی (Autism) نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. […]

نقش تشخیصی کمال گرایی در اختلال اضطراب فراگیر و افسردگی

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته روانشناسی بالینی نقش تشخیصی کمال گرایی در اختلال اضطراب فراگیر و افسردگی   نقش تشخیصی کمال گرایی در اختلال اضطراب فراگیر و افسردگی. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش تشخیصی کمال گرایی افراد با اختلال اضطراب اساسی و افسرده خویی بود. جامعه آماری پژوهش […]

روابط ساختاری خودپنداره، یادگیری خود تنظیمی و موفقیت تحصیلی دانشجویان

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته روانشناسی بالینی روابط ساختاری خودپنداره یادگیری خود تنظیمی و موفقیت تحصیلی دانشجویان   روابط ساختاری خودپنداره یادگیری خود تنظیمی و موفقیت تحصیلی دانشجویان. هدف پژوهش حاضر بررسی روابط ساختاری خودپنداره، یادگیری خود تنظیمی و مؤفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی است. این تحقیق […]

اثربخشی درمان تحلیل رفتار متقابل بر حالات شخصیتی عزت نفس و نشانگان بالینی افراد دچار شکست عاطفی

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته روانشناسی بالینی تحلیل رفتار متقابل عزت نفس نشانگان بالینی افراد شکست عاطفی   تحلیل رفتار متقابل عزت نفس نشانگان بالینی افراد شکست عاطفی. هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی درمان تحلیل رفتار متقابل بر حالات شخصیتی، عزت نفس و نشانگان بالینی افراد دچار شکست […]

مقایسه‌ی الگوهای بالینی شخصیت بر اساس پرسشنامه‌ی بالینی چند محوری میلون در زنان

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته روانشناسی بالینی مقایسه‌ی الگوهای بالینی شخصیت پرسشنامه‌ی بالینی چند محوری میلون زنان   مقایسه‌ی الگوهای بالینی شخصیت پرسشنامه‌ی بالینی چند محوری میلون زنان. هدف از این مطالعه، مقایسه‌ی الگو های بالینی شخصیت بر اساس پرسشنامه‌ی بالینی چند محوری میلون سه در دو گروه […]

پیش ‌بینی سازگاری در ازدواج‌ بر اساس الگوهای بالینی شخصیت و نشانگان بالینی

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته روانشناسی بالینی   پیش ‌بینی سازگاری در ازدواج‌ الگوهای بالینی شخصیت نشانگان بالینی   پیش ‌بینی سازگاری در ازدواج‌ الگوهای بالینی شخصیت نشانگان بالینی. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه اختلالات شخصیت و نشانگان بالینی با سازگاری در ازدواج است. روش بررسی: طرح […]

ارتباط ادراک رفتار والدین با طرحواره های ناکارآمد اولیه

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته روانشناسی بالینی   ارتباط ادراک رفتار والدین با طرحواره های ناکارآمد اولیه   ارتباط ادراک رفتار والدین با طرحواره های ناکارآمد اولیه. تحقيقات بسياري بر نقش رفتار پدر و مادر بر شكل گيري مشكلات شناختي و عاطفي فرزندان تأكيد كرده اند، بر اين […]

ارزیابی بالینی تأثیر سایکودراما در درمان اضطراب اجتماعی

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته روانشناسی بالینی   ارزیابی بالینی تأثیر سایکودراما در درمان اضطراب اجتماعی   ارزیابی بالینی تأثیر سایکودراما در درمان اضطراب اجتماعی. فوبیای اجتماعی که در DSM 5 به اضطراب اجتماعی تغییر نام داده است، سبب ناتوانی شدید فرد در برقراری ارتباطات اجتماعی و احساس […]

اثربخشی آموزش مبتنی بر مدل تدوینی شناختی فراشناختی رفتاری بر کاهش علائم اختلال اضطراب اجتماعی

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته روانشناسی بالینی   آموزش مدل تدوینی شناختی فراشناختی رفتاری کاهش اختلال اضطراب اجتماعی   آموزش مدل تدوینی شناختی فراشناختی رفتاری کاهش اختلال اضطراب اجتماعی. این پژوهش برای تعیین اثربخشی آموزش مبتنی بر مدل شناختی-فراشناختی-رفتاری بر کاهش علائم اختلال اضطراب اجتماعی صورت گرفت. روش […]

ارزیابی عملکرد حافظه کاری و بازداری پاسخ در افراد وابسته به متامفتامین و افراد عادی

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته روانشناسی بالینی   عملکرد حافظه کاری بازداری پاسخ افراد وابسته متامفتامین افراد عادی   عملکرد حافظه کاری بازداری پاسخ افراد وابسته متامفتامین افراد عادی. هدف پژوهش حاضر مقایسه فرایند­های شناختی (حافظه کاری و بازداری پاسخ) در افراد وابسته به مت‌آمفتامین بود.پژوهش حاضر از […]

مدل پیش‌بین رضامندی زندگی بر اساس سازه‌های روانشناسی مثبت‌گرا

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته روانشناسی بالینی   مدل پیش‌بین رضامندی زندگی بر اساس سازه‌های روانشناسی مثبت‌گرا   مدل پیش‌بین رضامندی زندگی بر اساس سازه‌های روانشناسی مثبت‌گرا. هدف پژوهش حاضر، ارائه  مدل پیش‌بین رضامندی زندگی بر اساس سازه‌های روانشناسی مثبت‌گرا  بود. بدین منظور ۱۰۰۰ نفراز کارکنان دانشگاه‌های تهران […]

تأثیر درمان تعدیل سوگیری شناختی بر نشانه های اختلال وسواس- بی‌اختیاری: مقایسه اثربخشی آن و درمان شناختی رفتاری گروهی

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته روانشناسی بالینی   درمان تعدیل سوگیری شناختی نشانه اختلال وسواس بی‌اختیاری رفتاری گروهی   درمان تعدیل سوگیری شناختی نشانه اختلال وسواس بی‌اختیاری رفتاری گروهی. اصطلاح تعدیل سوگیری شناختی اشاره دارد به تغییر سبک­های پردازش شناختی خاصی که به نظر می­ رسد در ایجاد […]

تأثیر روان‌درمانی مثبت‌گرای خیر‌باوری بر کاهش علایم و نشانه‌های افسردگی غیربالینی

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته روانشناسی بالینی   تأثیر روان‌درمانی مثبت‌گرای خیر‌باوری کاهش علایم نشانه‌های افسردگی غیربالینی   تأثیر روان‌درمانی مثبت‌گرای خیر‌باوری کاهش علایم نشانه‌های افسردگی غیربالینی. هدف پژوهش حاضر تعیین میزان تأثیر روان­درمانی مثبت­گرای مبتنی بر خیر باوری بر کاهش علایم افسردگی در افراد دارای افسردگی غیربالینی […]