دپارتمان مدیریت

انجام پایان نامه مدیریت

 

انجام پایان نامه مدیریت دپارتمان مدیریت، قوی ترین دپارتمان موسسه پژوهشی تامسون رویترز بشمار می آید. این دپارتمان به همت تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران و علامه طباطبایی در سال ۱۳۹۲ شروع به کار کرد و اکنون با بیش از ۵۰۰ پژوهشگر شامل دانشجویان دکترا جهت انجام پایان نامه های کارشناسی ارشد و کارشناس ارشد برای انجام پایان نامه های کارشناسی و کاردانی قوی ترین و گسترده ترین دپارتمان موسسه است.

انتشار موضوعات پیشنهادی پایان نامه، سمینار و مقاله

دپارتمان مدیریت با توجه به نیاز دانشجویان کارشناسی ارشد در گرایش های مختلف به تعیین موضوع مناسب هر هفته اقدام به انتشار موضوعات پیشنهادی پایان نامه، سمینار و مقاله می کند که با توجه به حجم بالای تقاضا معمولاً این موضوعات هر هفته به بروز رسانی می شوند که این کار توسط دانشجویان دکترا صورت می گیرد. اساتید دانشگاه با توجه به دسترسی به علوم روز دنیا در گرایش های مختلف پیشنهاد اولیه موضوع می کنند. سپس دانشجویان دکترا با توجه به امکان سنجی و دشواری انجام، موضوعات پیشنهادی را طبقه بندی و به دانشجویان با توجه به دانشگاه، سطح علمی، میزان علاقه، انگیزه و زمینه کاری پیشنهاد می دهند.

 

انجام پایان نامه کاردانی و کارشناسی مدیریت بازاریابی و دیگر گرایش ها

با توجه به ایجاد و گسترش مراکز آموزش علمی کاربردی در گرایش های مختلف رشته مدیریت و انبوه سفارش های دریافت شده برای انجام پایان نامه کارشناسی و کاردانی، موسسه ناچار به جذب شمار زیادی کارشناس ارشد به عنوان پژوهشگر برای پاسخگوی به نیاز دانشجویان شد. اکنون موسسه با دریافت هزینه ای اندک پایان نامه های کاردانی و کارشناسی را انجام می دهد. این کار علاوه بر کمک به دانشجویان که اغلب شاغل هستند و فرصت کافی برای انجام پایان نامه ندارند باعث استغال زایی برای فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد در گرایش های مختلف رشته مدیریت گردیده است.

مدیریت برای یک زندگی سازمان یافته و لازم برای اجرای انواع مدیریت ضروری است. مدیریت خوب ستون فقرات سازمانهای موفق است. مدیریت زندگی به معنای انجام کارها برای رسیدن به اهداف زندگی و مدیریت یک سازمان به معنای انجام کارهایی است که از طریق افراد دیگر برای دستیابی به اهداف خود انجام می شود. چه مدیریت هنری باشد چه علمی ، همچنان موضوع بحث خواهد بود. با این حال ، بیشتر متفکران مدیریت موافق هستند که نوعی پیشینه رسمی مدیریت دانشگاهی به مدیریت موفقیت آمیز کمک می کند. عملاً ، همه مدیرعامل فارغ التحصیلان دانشگاه هستند. از این رو دلیل گنجاندن برنامه های مدرک تحصیلی در کلیه موسسات دانشگاهی.

مدیریت مجموعه ای از اصول مربوط به کارکردهای برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و کنترل و استفاده از این اصول در استفاده از منابع جسمی ، مالی ، انسانی و اطلاعاتی به صورت کارآمد و مؤثر برای دستیابی به اهداف سازمانی است. بسیاری از متفکران مدیریت ، مدیریت را به روشهای خاص خود تعریف کرده اند. به عنوان مثال ، ون فلت و پترسون مدیریت را تعریف می كنند – به عنوان مجموعه فعالیتهایی كه در جهت استفاده مؤثر و مؤثر از منابع در جهت دستیابی به یك یا چند هدف انجام می شود.

مفهوم مدیریت به اندازه خود نسل بشر قدیمی است. مفهوم “خانواده” خود مستلزم این بود كه زندگی ساماندهی شود و منابع غذایی به گونه ای تقسیم شود تا در استفاده از این منابع حداكثر استفاده شود. انجام اقدامات مناسب برای محافظت از خانواده در برابر حملات حیوانات وحشی ، برنامه ریزی برای شکار و شکار و کجا با آنها ، سازماندهی این گروه ها به سمت سران و باند های شکار و ماهیگیری که روسا راهنمایی می کنند و مواردی از این دست ، همه جزء ظریف ها هستند. مدیریت و سازمان.

مطالعه افراد مختلف در سراسر جهان نمونه های خوبی از ساختارهای سازمانی و تکامل سازمانی در طول سال ها نشان می دهد. یک بازار آزاد روستا در یک قبیله و یک فروشگاه بزرگ در یک شهر مدرن ، با همان روشی همان نیازها را تأمین می کند ، این امر چیزهایی را که مردم به آن نیاز دارند ، جمع می کند. در حالی که سازمان قبیله ای از نظر ماهیت ساده بود ، سازمان مدرن با بسیاری از نوآوری های فناوری بسیار پیچیده تر و پیچیده تر است. با این حال ، به نظر می رسد شکل اصلی مدیریت و ساختار سازمانی از ابتدای فعالیت سازمان یافته انسانی وجود داشته است.

حتی تاریخ ثبت شده استفاده از برخی روشهای مدیریت فعلی را تا ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد نشان می دهد. هنگامی که سومریان باستان از سوابق مکتوب برای کمک به عملیات دولت استفاده می کردند. اهرام مصر ، که در اوایل ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده بود ، به تلاش سازمان یافته بیش از ۱،۰۰،۰۰۰ کارگر نیاز داشت. طبیعی است که فرض کنیم کلیه کارکردهای مدیریت مدرن ، یعنی برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و کنترل ، نقش مهمی در ساخت این بناها داشته است. به همین ترتیب ، تمدن اولیه هند شاهد زندگی سازمان یافته است.

مدیریت ، به عنوان یک سیستم ، نه تنها یک عنصر اساسی در یک جامعه سازمان یافته بلکه هنگام زندگی در مورد مدیریت زندگی ما جزء لاینفک زندگی است. مدیریت زندگی تفاوت چندانی با مدیریت یک سازمان ندارد و این “هنر” مدیریت از زمان های بسیار دور با ما بوده است. همانطور که یک زندگی خوب مدیریت شده بسیار سازمان یافته ، هدف گرا و موفق تر است ، مدیریت “خوب” سازمان نیز باعث تفاوت بین موفقیت و عدم موفقیت سازمان می شود.

شاید ، اهمیت مدیریت توسط جان اف کندی رئیس جمهور فقید ایالات متحده برجسته شود که وی اظهار داشت ، نقش مدیریت در جامعه ما در پیشرفت بشر بسیار مهم است. این کمک می کند تا یک نیاز بزرگ زمان ما را شناسایی کنیم: بهبود استانداردهای زندگی برای همه افراد از طریق استفاده مؤثر از منابع انسانی و مادی. شغل یک مدیر برای موفقیت هر سازمان بسیار مهم است. هرچه سازمان پیچیده تر باشد ، نقش مدیر در آن بسیار مهم تر است. یک مدیر خوب باعث می شود اتفاقات رخ دهد. پروفسور لئونارد آر. سیلز در سخنرانی خود با گروهی از متخصصان توسعه مدیریت ، اهمیت مدیریت را در هر سازمان مورد تأکید قرار داد ، به شرح زیر:

“ما باید راه های متقاعد کردن جامعه به طور کلی ، و کسانی که به طور خاص به مدیران آموزش می دهند ، بیابیم که مشکلات واقعی رهبری مؤسسات ما – انجام کارها ، اجرای ، تحول یک اجماع ، تصمیم گیری های صحیح زمان مناسب با افراد مناسب جایی است که عمل انجام می شود. اگرچه ما به عنوان یک جامعه یاد نگرفته ایم که اعتبار زیادی به مدیران ببخشیم ، امیدوارم که بتوانیم به سمت شناخت شغل های مدیریتی و رهبری از مهمترین وظایف جامعه ما حرکت کنیم. به همین ترتیب ، آنها لیاقت یک موقعیت حرفه ای را دارند که ما به دانش های سنتی تر دانش می دهیم”

آشنایی با رشته مدیریت بازرگانی

 

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

 

انجام پروپوزال سمینار مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته مدیریت بازرگانی

 

مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکت های تجاری است زمانی یک شرکت می تواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد . فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصول محصول یا خدمات یک شرکت تلاش می کند و به طور طبیعی مدیر بازرگانی فردی است که نقش اساسی در سود و زیان شرکتها دارد . دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها، موسسه ها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی می باشد. هدف از این رشته آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی است ، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل ، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات متخذه .

صنعت و بازار کار:

دانش آموختگان این رشته با آگاهی و شناختی که از ساخت سازمان، تئوریهای مدیریت و سازماندهی و تکنیکهای مختلف تصمیم گیری دارند قدرت حل مشکلات را پیدا می کنند و همچنین علاوه بر دانش نظری با کاربردهای این رشته نیز آشنا می شوند. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در مؤسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور کارگزینی، امور مالی، بازاریابی مشغول به کار شوند.

واحدهای درسی رشته مدیریت بازرگانی:

 

ردیف نام درس
۱ آمار و کاربرد آن در مدیریت ۲
۲ آمار و کاربرد آن در مدیریت ۱
۳ اصول حسابداری ۱
۴ اصول حسابداری ۲
۵ اقتصاد خرد
۶ اقتصاد کلان
۷ بازاریابی بین المللی
۸ بازاریابی و مدیریت بازار
۹ بازرگانی بین المللی
۱۰ بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان
۱۱ پول و ارز و بانکداری
۱۲ تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم
۱۳ تحقیق در عملیات ۱
۱۴ تحقیق در عملیات ۲
۱۵ تحقیقات بازاریابی
۱۶ توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
۱۷ حسابداری صنعتی ۱
۱۸ حسابرسی ۱
۱۹ حقوق اساسی
۲۰ حقوق بازرگانی
۲۱ حقوق بازرگانی بین الملل
۲۲ روابط صنعتی
۲۳ روان شناسی کار
۲۴ روش تحقیق در مدیریت
۲۵ ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت ۱
۲۶ ریاضیات و کاربرد ان در مدیریت ۲
۲۷ زبان تخصصی ۱ و ۲
۲۸ زبان تخصصی ۳ و ۴
۲۹ سازمان های پولی و مالی بین المللی
۳۰ سمینار در مسائل بازاریابی
۳۱ سمینار در مسائل مالی
۳۲ سیاست پولی و مالی
۳۳ سیستم های خرید، انبارداری و توزیع
۳۴ سیستمهای اطلاعاتی مدیریت
۳۵ مبانی سازمان و مدیریت
۳۶ مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن
۳۷ مدیریت استراتژیک
۳۸ مدیریت تولید
۳۹ مدیریت رفتار سازمانی
۴۰ مدیریت مالی ۱
۴۱ مدیریت مالی ۲
۴۲ مدیریت منابع انسانی
۴۳ کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت

آشنایی با رشته مدیریت دولتی

 

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

 

انجام پروپوزال سمینار مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته مدیریت دولتی

این گرایش از رشته مدیریت اولین بار در سال ۱۳۳۳ تحت عنوان علوم اداری در موسسه علوم اداری زیر نظر دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی برگزار شد. در حال حاضر این رشته در اکثر دانشگاه‌های کشور تحت عنوان مدیریت دولتی و با گرایش‌های مختلف در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شود. هدف از این رشته عبارت است از: آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها و شرکتهای دولتی و خصوصی و نیز آشنایی دانشجویان با کاربرد روشهای علمی در مدیریت. در این دوره دانشجویان با فراگیری نظریه های نوین مدیریت دولتی قادر خواهند شد تا به منزله پزوهشگر به مطالعه پرداخته و با تجزیه و تحلیل تخصصی مساول مدیریتی به اداره موفقیت امیز سازمان ها کمک نمایند. دانشجویان این رشته افزون بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت، با کاربردهای این رشته آشنا می شوند. ضرورت و اهمیت این دوره در آشناسازی مدیران رده های گوناگون با نقش رشته مدیریت در سازمانها و موارد استفاده این دانش و همچنین تربیت نیروی متخصص بعنوان رابط میان مدیران و کارمندان اداری و فنی که معمولاً مسئولیت اجرایی و سرپرستی واحدها را عهده دار می شوند، می باشد.

انجام پایان نامه مدیریت

 

 

 

گرایش های رشته مدیریت دولتی در مقطع کارشناسی ارشد

این گرایش در سطح کارشناسی ارشد بنابر آخرین تغییرات (مصوبه مورخه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی) در ۷ گرایش توسعه منابع انسانی ، طراحی سازمانهای دولتی ، بودجه و مالی عمومی ، خط مشی گذاری عمومی ، مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی ، مدیریت تحول و مدیریت رفتار سازمانی تدریس می شود. پیش از این گرایشهای تشکیلات و روش‌ها، مدیریت منابع انسانی، سیستم های اطلاعاتی مدیریت و مدیریت مالی دولتی نیز از گرایشهای این رشته بود. گرایش‌های مذکور در ۲۰ واحد درسی مشترک بوده و تفاوت آنها در ۸ واحد درسی است. در کنکور ارشد ۹۵ در گرایش مدیریت رفتار سازمانی پذیرشی صورت نگرفته است.

 

واحدهای درسی در مقطع کارشناسی ارشد

 

دروس پایه

نام درس تعداد واحد
نظریه های سازمان و مدیریت پیشرفته ۲
تحلیل اماری ۲
مدیریت استراتزیک پیشرفته ۲
مدیریت منابع انسانی پیشرفته ۲
مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته ۲

 دروس اصلی

 

نام درس تعداد واحد
نظریه های مدیریت دولتی ۲
روش شناسی پژوهش کیفی و امیخته در مدیریت ۲
اداره امور عمومی در اسلام ۲
حقوق اساسی سازمان های دولتی ۲
ارزشیابی عملکرد دولت و سازمان های دولتی ۲

 دروس تخصصی

 

نام درس گرایش مربوطه تعداد واحد
راهبردهای مدیریت منابع انسانی توسعه منابع انسانی ۲
مهارت آموزشی، آموزش و توسعه منابع انسانی توسعه منابع انسانی ۲
برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی توسعه منابع انسانی ۲
مدیریت حقوق و دستمزد توسعه منابع انسانی ۲
سازماندهی و طراحی سازمان طراحی سازمان های دولتی ۲
بازمهندسی تشکیلات دولتی طراحی سازمان های دولتی ۲
حکومت الکترونیک طراحی سازمان های دولتی ۲
کارگاه طراحی ساختار سازمان های دولتی طراحی سازمان های دولتی ۲
بودجه در سازمان های دولتی بودجه و مالیه عمومی ۲
مالیه عمومی بودجه و مالیه عمومی ۲
اقتصاد بخش دولتی بودجه و مالیه عمومی ۲
ارزشیابی عملکرد دولت در اجرای پروژه های عمرانی بودجه و مالیه عمومی ۲
نظریه های خط مشی گذاری عمومی خط مشی گذاری عمومی ۲
فراگرد خط مشی گذاری و تصمیم گیری خط مشی گذاری عمومی ۲
کاربرد تحقیق درعملیات در حل مسائل دولتی خط مشی گذاری عمومی ۲
بررسی مسائل مدیریت ایران خط مشی گذاری عمومی ۲
مدیریت امرو شهری و روستایی مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی ۲
عدالت اجتماعی و حکمرانی مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی ۲
مدیریت بحران مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی ۲
ارزشیابی عملکرد دولت در اجرای پروژه های عمرانی مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی ۲
مدیریت تحول و بهبود سازمانی در بخش دولتی مدیریت تحول ۲
حکومت الکترونیک مدیریت تحول ۲
بازمهندسی تشکیلات دولتی مدیریت تحول ۲
کارگاه مدیریت تحول در سازمان های دولتی مدیریت تحول ۲
رفتار سازماین از منظر اسلام مدیریت رفتار سازمانی ۲
رهبری در بخش دولتی مدیریت رفتار سازمانی ۲
رفتار سازمانی بین المللی مدیریت رفتار سازمانی ۲
مهارت آموزی، آموزش و توسعه منابع انسانی مدیریت رفتار سازمانی ۲

 دروس جبرانی

 

نام درس تعداد واحد
زبان تخصصی ۲
سیر اندیشه های سیاسی و تحول نهادهای اداری ۲
مبانی سازمان و مدیریت ۲
مدیریت رفتار سازمانی ۲
مدیریت منابع انسانی ۲
تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی ۲
مباحث و چالش های مدیریت دلوتی ۲
مبانی مدیریت دولتی ۲
مدیریت تحول سازمانی ۲

انجام پایان نامه مدیریت و پروپوزال سمینار مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مدیریت بازرگانی صنعتی دولتی فناوری اطلاعات منابع انسانی تکنولوژیآشنایی با رشته مدیریت صنعتی

 

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی

 

انجام پروپوزال سمینار مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی رشته مدیریت صنعتی

دوره کارشناسی مدیریت صنعتی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کارخانه ها،موسسه ها و شرکت های دولتی و خصوصی و نیز آشنایی دانشجویان با کاربرد روشهای علمی در مدیریت است. یکی‌ از علل‌ عدم‌ موفقیت‌ صنایع‌ ما این‌ است‌ که‌ اکثر مسؤولین‌ واحدهای‌ صنعتی‌؛ فارغ‌التحصیل‌ مدیریت‌صنعتی‌ نیستند. حضور یک‌ کارشناس‌ مدیریت‌ صنعتی‌ که‌ مسؤولیت‌ نیروی‌ انسانی‌ را بر عهده‌ بگیرد، در هر واحد صنعتی‌ ضروری‌ است‌ تا بتواند با استفاده‌ از دانش‌ خویش‌؛ مشارکت‌، مهارت‌ و انگیزه‌ نیروی‌ انسانی‌ واحد صنعتی‌ مورد نظر را افزایش‌ دهد. مدیریت‌ صنعتی‌ دارای‌ سه‌ بعد اصلی‌ فنی‌ و تکنیکی‌، مالی‌ و رفتاری‌ و اجتماعی‌ است. در رشته‌ مهندسی‌ صنایع‌ دانشجویان‌ بیشتر به‌ مطالعه‌ بعد فنی‌ و تکنیکی‌ صنایع‌ می‌پردازند اما رشته‌ مدیریت‌ صنعتی‌ به‌ دو بعد مالی‌ و رفتاری‌ صنایع‌ تأکید بیشتری‌ دارد.

انجام پایان نامه مدیریت

شناخت کارکردها به مدیران کمک می کند تا تلاشهای خود را بر فعالیتهایی که به دست می آیند تمرکز کنند. خلاصه پنج کارکرد مدیریت عالی (محتوای مدیریتی ICPM):

برنامه ریزی: هنگامی که به برنامه ریزی در یک نقش مدیریت فکر می کنید ، به عنوان فرایند انتخاب اهداف و اقدامات مناسب برای پیگیری و سپس تعیین اینکه چه راهکارهایی برای استفاده ، چه اقداماتی برای انجام و تصمیم گیری در مورد منابع برای رسیدن به اهداف لازم است ، در مورد آن فکر کنید.
سازماندهی: این فرایند برقراری روابط کارگری به کارگران این امکان را می دهد تا برای دستیابی به اهداف سازمانی خود با یکدیگر همکاری کنند.
پیشرو: این عملکرد شامل بیانگر دید ، انرژی بخشیدن به کارمندان ، الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه در استفاده از دید ، تأثیر ، ترغیب و مهارتهای ارتباطی مؤثر است.
کارکنان: استخدام و انتخاب کارمندان برای مناصب درون شرکت (در بین تیم ها و بخش ها).
کنترل: ارزیابی کنید که چقدر خوب به اهداف خود می رسید ، عملکرد را بهبود می بخشد ، اقدام می کند. فرایندها را به کار بگیرید تا به شما در تعیین استانداردها کمک کند ، بنابراین می توانید اندازه گیری ، مقایسه و تصمیم گیری کنید.

 دروس‌ اصلی‌ و تخصصی‌ گرایش‌ مدیریت‌ صنعتی‌:

مدیریت‌ مالی‌، روانشناسی‌ صنعتی‌، حسابداری‌ صنعتی‌، بازاریابی‌ و مدیریت‌ بازار ،زبان تخصصی، کنترل‌ کیفیت‌ آماری‌، سیستم‌های‌ خرید و انبارداری‌ و توزیع‌، تحقیق‌ در عملیات‌، کنترل‌ پروژه‌ ، طرح‌ریزی‌ و تعمیرات‌ و نگهداری‌، کارسنجی‌ و روش‌سنجی‌، مدیریت‌ کارخانه‌، حفاظت‌ صنعتی‌، بررسی‌ اقتصادی‌ طرح‌های‌ صنعتی‌، روابط‌ صنعتی‌، فنون‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ و طراحی‌ سیستم‌، بازاریابی‌ بین‌المللی‌، بهره‌وری‌ و تجزیه‌ و تحلیل‌ آن‌ در سازمان‌، پروژه‌.

آشنایی با دروس مدیریت صنعتی:

 

مدیریت‌ مالی:

در این درس به آموزش روشها و تکنیکهای متداول مالی به دانشجویان می پردازد تا بتوانند با بهره برداری از آن در تصمیم گیریهای مالی در سطح مدیران مالی مؤسسات انجام وظیفه نمایند. به طور کلی در اداره امور سازمانهای بازرگانی تنها انجام شرح وظایف مربوط به مدیران مالی کافی نیست. تکنیکها و روشهای متداول مالی یکی از مهمترین ابزارهایی است که مدیران مالی باید بدانند تا بتوانند در حفظ و حراست و بکار گرفتن منابع مالی مؤسسات خصوصی و یا ملی شده که جزء منابع ملی جامعه است حداکثر کارایی را داشته باشند.

روانشناسی‌ صنعتی‌:
مطالعه رفتار آدمی در جنبه هایی از حیات که به کار مربوط میشود و بهره گیری از دانش حاصل از رفتار آدمی جهت به حداقل رسانیدن مشکلات وی در کار.

حسابداری‌ صنعتی‌:
در درس حسابداری صنعتی دانشجویان با ماهیت هزینه ها و سایر اطلاعات اقتصادی و موارد استفاده مدیریت از این اطلاعات آشنا می شوند. در این درس مخصوصاً روی بسط و توسعه اطلاعات مربوط به قیمت تمام شده و نحوه استفاده از آن در امر تجزیه و تحلیل ، برنامه ریزی و کنترل عملیات در مؤسسات صنعتی تأکید گردیده است.

بازاریابی‌ و مدیریت‌ بازار:

در این درس دانشجویان با مفاهیم کلی مدیریت بازار و کاربرد آن در رابطه با بیمه و نیازهای جامعه در جهت خودکفایی و رفع نیازهای مادی و معنوی آشنا می شوند و با توجه به شرایط موجود از نظر فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و اقتصادی مدیریت بازار عبارتست از تجزیه و تحلیل فرصتها ، برنامه ریزی ، اجرا و کنترل برنامه ها با هدف ایجاد و حفظ مبادلات مطلوب در بازارهای هدف به منظور نیل به اهداف سازمان می باشد.

زبان تخصصی:

آموزش لغات، اصطلاحات، و متونی ازمنابع متداول رشته های مختلف مدیریت و حسابداری به منظور توسعه معلومات دانشجویان جهت استفاده از منابع علمی و فنی رشته تحصیلی مربوط به زبان انگلیسی به ترتیبی که دانشجویان بتوانند با سرعتی متناسب متون انگلیسی مربوط به رشته تحصیلی خود را بخوانند و در حد مطلوب مفاهیم آن را درک کنند. زبان تخصصی در مدیریت صنعتی شامل زبان تخصصی۱ و زبان تخصصی۲ می باشد.

کنترل‌ کیفیت‌ آماری‌:

در این درس دانشجویان با نحوه عملکرد مرغوبیت در واحدهای آماری کنترل کیفیت به منظور بهبود مرغوبیت کالا آشنا می شوند.

سیستم‌های‌ خرید و انبارداری‌ و توزیع‌:

هدف:  آشنائی دانشجویان با نحوه خرید کالا،انبار آن و توزیع آن آشنا می شوند

کنترل‌ پروژه:

  دانشجویان روشهای کنترل پروژه و هدایت آن با استفاده از تحلیلهای مقداری را فرا می گیرند.

طرح‌ریزی‌ و تعمیرات‌ و نگهداری:

دانشجویان مفاهیم اساسی و سیستمهای طرح ریزی و تعمیرات و نگهداری ماشین آلات و تجهیزات موجود در راههای تولیدی را می آموزند

کارسنجی‌ و روش‌سنجی‌:

دانشجویان با مفاهیم اساسی کارسنجی، مطالعه روشها و زمان سنجی، نحوه محاسبه و نگهداری زمانهای استاندارد و تأثیر آن در بهبود عملکرد سازمانهای صنعتی و تولیدی آشنا می شوند.

مدیریت‌ کارخانه‌:

 دانشجویان با چگونگی مدیریت کارخانجات آشنا می شوند.

حفاظت‌ صنعتی‌:

دانشجویان عوامل، عناصر، خطرات و عوارضی که در محیط کار وجود دارد و نحوه مقابله با آنها را می آموزند به صورتی که نیروی انسانی شاغل در محیط کار احساس امنیت کرده و کارایی اش را از دست ندهد.

بررسی‌ اقتصادی‌ طرح‌های‌ صنعتی‌:

دانشجویان با نحوه بررسی اقتصادی طرحهای صنعتی، مطالعه امکان پذیری فنی و اقتصادی به صورت کار گروهی آشنا می شوند.

روابط‌ صنعتی‌:

دانشجویان با نحوه رابطه کارگر و کارفرما در صنایع آشنا می شوند

فنون‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ و طراحی‌ سیستم‌:

دانشجویان با ضرورت تجزیه وتحلیل و طراحی سیستم، و همچنین شناخت مفاهیم سیستم، تفکر سیستمی، رویکرد سیستمی، نظریه عمومی سیستمها، علوم کنترل و ارتباطات و کاربرد هریک از آنها در سازمان و سرانجام محتوای فراگردها، و ابزارهای تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم آشنا می شوند.

بازاریابی‌ بین‌المللی‌:

 کسب دانش در بازاریابی بین المللی به منظور پیشنهاد راه حلهایی برای افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی که در حال حاضر در صد کمی از کل صادرات را تشکیل می دهد و صدور مطلوب تر فرآورده های نفتی تا حد مورد نیاز جامعه کنونی کشور. بهره‌وری‌ و تجزیه‌ و تحلیل‌ آن‌ در سازمان‌: هدف:آشنائی دانشجویان با تجزیه و تحلیل جامع نسبت بین ستاده به داده در سازمانهای صنعتی و بازرگانی

پروژه:

  1. آشنایی عملی دانشجو با مسایل یک سازمان خاص و نحوه کار در آن
  2. تطبیق دروس تئوری و تخصصی با مسایل عینی
  3. برقراری ارتباط بین جامعه و مرکز آموزش عالی از طریق مبادله اطلاعات علمی و تجارب علمی
  4. پیدا کردن مشکلات و بیان راه حل برای رفع نارسائیها و هرچه کاراتر کردن سازمان

گرایش بیمه

گرایش بازرگانی داخلی

گرایش تحول

گرایش بازاریابی بین الملل

گرایش بازاریابی

گرایش مالی

+ مدیریت صنعتی
+ مدیریت بازرگانی و مالی

گرایش بیمه

گرایش بازرگانی داخلی

گرایش تحول

گرایش بازاریابی بین الملل

گرایش بازاریابی

گرایش مالی

+ مدیریت دولتی
+ مدیریت جهانگردی
+ مدیریت منابع انسانی
+ مدیریت فناوری اطلاعات
+ مدیریت تکنولوژی
+ مدیریت کارآفرینی
انجام پایان نامه مدیریت دولتی

موضوعات پیشنهادی پایان نامه پروپوزال سمینار مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مدیریت

ورود