انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید متخصصان این گرایش با تكنولوژي­های مربوط به ابزارسازي، ريخته گري ، جوشكاري، فرم دادن فلزات، طراحی كارگاه يا كارخانه هاي توليدي، ساخت و توليد ماشين آلات صنايع (كشاورزي ، نظامي، ماشين سازي، ابزارسازي ، خودروسازي و … سر و کار دارند. فارغ التحصيلان اين دوره قادر خواهند بود در صنايعي مانند ماشين سازي، ابزارسازي، خودروسازي ، صنايع كشاورزي، صنايع هوايي و تسليحاتي به ساخت و توليد ماشين آلات، طراحي كارگاه و يا كارخانه­ های توليدي بپردازند و نظارت و بهره برداري و اجراي صحيح طرح­ها را عهده دار شوند. دروس اين دروه شامل مطالبي در مورد نحوه توليد، طراحي قالب­هاي پرس، طراحي قيد و بندها، كار و برنامه ريزي با ماشين­هاي اتوماتيك، اصول كلي و نحوه كار با ماشين­هاي دستي و تعمير و نصب تمام سرويس­هاي صنعتي مي­باشد و درصد نسبتا بالايي از آنها به صورت عملي ارائه مي گردد. با توجه به پیشروی کشور به سمت خودكفايي صنايع، اين رشته داراي بازار كار خوبي است.

 

انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید

 

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک ساخت و تولید

 

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد دکتری مهندسی رشته مکانیک سیالات جامدات

 

انجام پایان نامه مکانیک در مشهد شیراز تبدیل انرژی طراحی کاربردی اصفهان

 

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مکانیک ساخت و تولید

 

انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید. یک قطعه باید به چه روشی ساخته شود تا دارای تولیدی سریع و ارزان و همچنین کیفیت مناسب و وقت و کارایی مطلوب باشد؟ پاسخ به این سوال مهم بر عهده مهندسان گرایش ساخت و تولید است. گرایش ساخت و تولید به زمینه های کاربردی مهندسی مکانیک می پردازد و مهندس این گرایش در زمینه شکل دادن فلزات، طراحی و قالب ها و ساخت قطعه های گوناگون فعالیت می کند. فارغ‌التحصيلان اين دوره قادر خواهند بود در صنايعي مانند ماشين‌سازي، ابزارسازي، خودروسازي ، صنايع كشاورزي، صنايع هوايي و تسليحاتي به ساخت و توليدي ماشين‌آلات، طراحي كارگاه و يا كارخانه توليدي بپردازند و نظارت و بهره‌برداري و اجراي صحيح طرحها را عهده‌دار شوند. داوطلبان اين رشته بايد در دروس رياضي، فيزيك و مكانيك از آگاهي كافي برخوردار باشند.

 

انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید در مشهد شیراز تبدیل انرژی طراحی کاربردی اصفهان ماشين آلات صنايع كشاورزي نظامي ماشين سازي ابزارسازي خودروسازی نحوه توليد

کامپوزیت فلزی تقویت شده گرافن یک ماده امیدوارکننده با خواص مکانیکی برتر بوده است. در حال حاضر خصوصیات مکانیکی فلزات افزودنی با ریزساختارهای ناخواسته و استرس باقیمانده در طی فرآیند گرمایش لیزر محدود می شوند. تقویت در کامپوزیت گرافن / فلز محدود به قدرت ذاتی گرافن و توانایی آن در جلوگیری از دررفتگی از انتشار است که باعث می شود سخت شدن جابجایی و تقویت مرز دوقلو بسیار دشوار باشد. در اینجا ، یک فرایند تولید ترکیبی با ترکیب لایه با رسوب لیزر لایه نانوکامپوزیت های گرافن / فلز و لایه برداری شوک لیزری از طریق مدل سازی و آزمایشات مورد بررسی قرار گرفته است. تقویت کامپوزیت های گرافن / فلز با اثر متقابل قوی بین موج شوک و لیزر انتخابی گرافن / کامپوزیت فلزی ساخته شده است. به جای محدود کردن حرکت دررفتگی ، گرافن به عنوان یک انتقال دهنده ی بار شوک عمل می کند تا موج شوک از آن عبور کرده و در بین آنها گزاف گویی کند ، در نتیجه جابجایی های چگالی بالا و ساختارهای نانوتوین در اطراف رابط گرافن / فلز ایجاد می شود. شبیه سازی دینامیک مولکولی (MD) نشان می دهد که اثر متقابل شوک با رابط گرافن / فلز باعث جابجایی شمع در جلوی گرافن و شدت استرس زیاد در اطراف رابط می شود. نانوذرات موج مانند در گرافن پس از بارگیری شوک لیزر به دلیل انتشار موج تداخل ایجاد می شوند. نتایج آزمایش مکانیکی نشان داد که کامپوزیت های گرافن / فلز تحت تأثیر شوک با لیزر باعث می شود فوق العاده پایداری استحکام و فشار استرس باقیمانده فشار و عملکرد خستگی عالی باشد. شبیه سازی MD نشان داد که موج شوک رابط گرافن / فلز تقویت شده به طور قابل توجهی سرعت انتشار ترک را کاهش می دهد و مقاومت قوی در برابر خستگی کامپوزیت های فلزی / گرافن را فراهم می کند.

 

انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید در مشهد شیراز تبدیل انرژی طراحی کاربردی اصفهان ماشين آلات صنايع كشاورزي نظامي ماشين سازي ابزارسازي خودروسازی نحوه توليد

 

اینکونل ۷۱۸ یکی از متداول ترین آلیاژهای ساخته شده برای ساخت مواد افزودنی فلزی (MAM) است و کاربردهای گسترده ای در هواپیماها ، توربین های گازی ، روتورهای توربوشارژر و انواع دیگر کاربردهای خورنده و ساختاری دارد که شامل دمای حداکثر ۷۰۰ درجه می باشد. ج مطالعات بی شماری جنبه های مختلف رفتار مکانیکی تولید افزودنی (AM) Inconel 718 را بررسی کرده اند. این مطالعه مشاهدات بیش از ۱۷۰ نشریه را مورد بررسی قرار داده است تا یک نمای کلی مهندسی بی طرفانه برای پاسخ مکانیکی AM Inconel 718 (و تغییرات آن و توزیع در میان گزارش های مختلف) ابتدا ، مختصراً از خصوصیات ریزساختاری AM Inconel 718 ارائه شده است. در ادامه خلاصه ای جامع از استحکام کششی ، سختی ، استحکام خستگی و رفتار خزش درجه حرارت بالا AM Inconel 718 برای انواع مختلف تکنیک های MAM و شرایط مختلف فرآیند و پس از فرآیند دنبال می شود.
انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید اگرچه فناوری ذوب لیزر انتخابی (SLM) نسبت به فرآیندهای تولید معمولی مزایای قابل توجهی را ارائه می دهد ، اما هنوز هم روشی نسبتاً گران و کند برای تولید با حجم بالا است. افزایش سرعت تولید با بهینه سازی پارامترهای فرآیند ممکن است تخلخل قطعات تولیدی را افزایش دهد ، بنابراین خواص مکانیکی آنها را تخریب می کند. در اینجا ، در فاز آزمایشی ۱ مقاله ، تأثیر تنظیم پارامترهای فرآیند بر ریزساختار و خصوصیات حاشیه فولادی ۳۰۰ قطعه ساخته شده توسط SLM مورد بررسی قرار گرفته است. تخلخل ، سختی ، و زبری بسیار وابسته به پارامترهای پردازش بودند ، در حالی که ساختار بسیار متاثر نمی شود. پارامترهای SLM بهینه شده در فاز ۱ پس از آن در فاز آزمایشی ۲ برای روشن تر کردن روابط بین موقعیت قسمت روی میز دستگاه و خصوصیات مکانیکی نهایی استفاده شد. تخلخل قسمت بیشترین تأثیر را بر خصوصیات مکانیکی داشت. تجزیه و تحلیل ساده ای از زمان تولید به عنوان تابعی از پارامترهای SLM نیز انجام شد.
بررسی به طور سیستماتیک اثر سرعت اسکن لیزر ، یکی از اصلی ترین پارامترهای فرآیند در فیوز پودر-بستر لیزر (LPBF) ، بر پاسخ کششی شبه استاتیکی Hastelloy X در دمای اتاق مهم است. نتایج تجربی نشان می دهد که تغییر ساختار و ریزساختار نمونه ها با تغییر سرعت اسکن لیزر تغییر می کند. نتایج نشان می دهد که برای یک قدرت لیزر ثابت ، سرعت اسکن بسیار بالا (> 1300 میلی متر در ثانیه) و کم (<550 میلی متر در ثانیه) منجر به عدم نقص فیوژن و نقص سوراخ کلید می شود ، که مشخص شد که اثرات مخربی بر استحکام کششی و انعطاف پذیری قطعات چاپی. از طرف دیگر ، سرعت متوسط ​​(۸۵۰-۱۳۰۰ میلی متر در ثانیه) به دلیل ساختار ریزساختار همانند ساخته شده منجر به قطعاتی با چگالی بالا و خاصیت مکانیکی متغیر شد. تجزیه و تحلیل اندازه دانه و استحکام عملکرد برای قطعات با چگالی بالا ، توافق خوبی را با معادله هال-پچ نشان می دهد. نتایج به دست آمده در این مطالعه روش جدیدی را برای شخصی سازی خصوصیات مکانیکی قطعات LPBF با تغییر سرعت اسکن لیزر ارائه می دهد.
انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید تیتانیوم خالص تجاری ، به عنوان یک ماده زیستی فلزی به طور گسترده استفاده می شود ، با استفاده از روش های تولید افزودنی متفاوت (AM) ، یعنی ذوب لیزر انتخابی (SLM) ، شکل دهی خالص مهندسی شده با لیزر (LENS) و تولید قوس سیم افزودنی (WAAM) ساخته شد. ریزساختارها و همچنین خصوصیات مکانیکی و سایش نمونه های تیتانیوم تولید شده مورد بررسی قرار گرفت. ویژگی های ریزساختاری متنوع به تراکم انرژی خطی مختلف و میزان سرمایش ناشی از هر روش AM مربوط می شد. ارزیابی تست کششی بالاترین مقاومت و مقاومت کششی نهایی و همچنین انرژی الاستیک برای تیتانیوم تولید شده توسط SLM را نشان داد. با این حال ، حداکثر انعطاف پذیری در تیتانیوم ساخت WAAM به دلیل اندازه دانه بزرگتر و تراکم کمی بالاتر حاصل شد. تمام خصوصیات مکانیکی به دست آمده یا برتر یا قابل مقایسه با خاصیت فلزکاری چدن و ​​پودر تیتانیوم بودند. تجزيه سطح شكستگي ، به ترتيب نمونه هاي رنگي درشت و ريز را براي نمونه هاي WAAM و SLM توليد شده نشان داد. این مطابق با اندازه دانه هر نمونه بود. عملکرد و مکانیسم های پوششی نیز مورد بررسی قرار گرفت و نتایج مطابق با مقادیر به دست آمده از نسبت سختی به مدول الاستیک
انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید تولید افزودنی ، که معمولاً با عنوان چاپ سه بعدی شناخته می شود ، یک فناوری تکاملی در صنعت تولید است. این فناوری قبلاً مورد استقبال صنایع مختلفی چون هوافضا و مهندسی زیست پزشکی قرار گرفته است و پیشرفت اخیر در این فن آوری ، هیجانات گسترده ای را برای آینده خود ایجاد کرده است. با وجود چشم انداز مهیج کاربرد آن در مهندسی عمران ، فناوری تولید مواد افزودنی هنوز در مرحله قابل درک برای صنعت ساخت و ساز قرار دارد. در این مرحله مزایا و پتانسیل ها در صنعت ساخت و ساز بندرت شناخته می شود. این مقاله با هدف بررسی خصوصیات مکانیکی و عملکرد ساختاری قطعات توبولی استیل با استحکام بالا در سطح مقطع از طریق برنامه آزمایشی انجام شده است. نمونه های افزودنی از پودر فولاد H13 با استفاده از ذوب لیزر انتخابی (SLM) با سه الگوی مختلف اسکن ، تولید شده است ، جایی که استحکام عملکرد معمولی (۰٫۲٪ تنش اثبات) از فولاد H13 معمولی تولید شده در حدود ۱۶۵۰MPa است. برنامه آزمون شامل کوپن کششی ، تست کوپن فشرده سازی ، تست سختی ، خصوصیات ریزساختاری و همچنین اندازه گیری نقص هندسی و آزمایش ستون خرد است. ناهمسانگردی در خواص مکانیکی از طریق تست کوپن کششی در هر دو جهت طولی و عرضی مورد بررسی قرار گرفت. تست کوپن فشرده سازی نیز به منظور بررسی مقاومت دیفرانسیل مواد در تنش و فشرده سازی انجام شد. تأثیر الگوهای اسکن بر خواص مکانیکی و رفتار ساختاری ستونهای خرد شده از جنس استیل با مقاومت بالا به عنوان چاپ شده نیز مورد بررسی قرار گرفت. از نتایج آزمون برای ارزیابی کاربرد مقررات طراحی موجود در مشخصات آمریکایی ، استاندارد استرالیا و نیوزلند و همچنین کد اروپایی که در ابتدا برای بخش های توبولی فولادی با نورد گرم و سرد تشکیل شده به طور مرسوم ساخته شده است تا از مقاومت بالایی برخوردار باشد. بخش های غیر باریک لوله های فولادی در این مطالعه.

انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید در مشهد شیراز تبدیل انرژی طراحی کاربردی اصفهان ماشين آلات صنايع كشاورزي نظامي ماشين سازي ابزارسازي خودروسازی نحوه توليد

بررسی تاثیر حرارت بر رفتار کششی و ریزساختاری نانوکامپوزیت Al-3 vol% SiC

 

انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید در این پژوهش رفتار کششی دما بالای نانوکامپوزیت Al-3 vol% SiC مورد بررسی قرار گرفته است. جهت ساخت نمونه‌ها، نانوذرات تقویت کننده کاربید سیلیکون (SiC) به همراه ذرات آلومینیوم (Al) خالص(۶/۹۹%) به عنوان زمینه توسط آسیاب سایشی مخلوط شدند. مخلوط حاصل سپس تحت فرآیند پرس سرد و اکستروژن گرم در دمای ۵۰۰ درجه سانتیگراد قرار گرفت. پس از فرآیند اکستروژن و نمونه سازی، رفتار کششی در دماهای مختلف به همراه اندازه گیری چگالی و همچنین مشاهدات ریزساختاری مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج حاصل نشان دهنده بهبود ۴۰ درصدی استحکام نهایی کششی نانوکامپوزیت Al-3vol%SiC در مقایسه با نمونه تقویت نشده در دمای محیط بود. همچنین، افزایش دما حین آزمون کشش تا ۲۷۰ درجه سانتی‌گراد منجر به افزایش حداکثر کرنش قابل تحمل گردید. این افزایش دما همچنین، کاهش استحکام نهایی کششی نمونه تقویت نشده و نانوکامپوزیت Al-3 vol% SiC را به ترتیب برابر ۵۰% و ۴۴% به دنبال داشت. مشاهده سطوح شکست نیز نشان داد در نمونه تقویت نشده با افزایش دما، نوع شکست از ترد به نرم تغییر می‌کند ولی برای نمونه نانوکامپوزیت، نوع شکست همچنان ترد باقی می‌ماند.

اثر ویژگی‌های هندسی مته بر تورق و خطای قطری سوراخ‌های ایجاد شده در ورق نازک کامپوزیت کولار-اپوکسی

 

انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید استفاده از کامپوزیت‌ها در صنایع هوافضا به دلیل خواص منحصربفرد آن‌ها به طور گسترده‌ای رو به افزایش است تا آنجا که در برخی از هواپیماها بیش از نیمی از وزن هواپیما را مواد کامپوزیتی تشکیل می‌دهد. فرآیند سوراخکاری یکی از پرکاربردترین عملیات ماشینکاری به منظور مونتاژ قطعات کامپوزیتی و اتصال آن‌ها به یکدیگر است. تورق و خطای قطری سوراخ از مهم‌ترین عیوبی است که در هنگام سوراخکاری کامپوزیت‌های تقویت‌شده با الیاف، ایجاد و باعث کاهش کارایی سازه کامپوزیتی می‌شود. هدف از انجام این پژوهش، بررسی تأثیر زاویه سر مته و اندازه لبه برنده عرضی مته پیچشی بر تورق و خطای قطری سوراخ در سوراخکاری ورق نازک کولار-اپوکسی با صفحه پشتیبان است. آزمایش‌ها به صورت فاکتوریال کامل و در ۳ سطح برای نرخ پیشروی و ۳ سطح برای سرعت برشی مته طراحی و انجام شد. نتایج به دست آمده نشان داد که کمترین میانگین خطای قطری سوراخ در سوراخکاری با مته پیچشی با زاویه رأس ֯۱۳۵ با لبه برنده عرضی مته و کمترین میانگین فاکتور تورق در سوراخکاری با مته پیچشی با زاویه ֯۱۳۵ بدون لبه برنده عرضی مته به دست می‌آید.

 

بررسی تجربی رفتار کششی کامپوزیت پلیمری خودترمیم شونده تحت اثر سیکل های گرمایشی

 

انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید تشکیل میکروترک ها در ساختار مواد مهندسی از جمله کامپوزیت ها یکی از رایج ترین دلایل واماندگی آن ها می باشد. از طرفی تکنیک های بازرسی و نگهداری مشکل و پر هزینه می باشند، همچنین در بعضی موارد حتی اگر بازرسی ها و تشخیص به درستی انجام شود، همواره امر ترمیم ممکن نیست. از این رو مهندسان از خودترمیمی در سیستم های بیولوژیکی الهام گرفته و از این موضوع برای ترمیم مواد مختلف از جمله کامپوزیت ها استفاده کرده اند. در این پژوهش با بهره گیری از روش های خودترمیمی، به ترمیم میکروترک ها و آسیب های ایجاد شده در یک کامپوزیت اپوکسی- الیاف شیشه پرداخته شده است. بدین منظور از یک سری میکرولوله های توخالی شیشه ای برای ایجاد مکانیزم ترمیم شوندگی استفاده شد. این میکرولوله ها با نوعی ماده ترمیمی که یک رزین دوجزئی می باشد، پر شدند. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر سیکل های گرمایشی بر زمان ترمیم در این کامپوزیت هاست. بدین منظور سیکل های حرارتی متوالی (۱، ۳ و ۵ سیکل) در محدوده دمایی ۲۵ تا ۷۰ درجه سانتی گراد پس از ایجاد آسیب در نمونه، اعمال شدند. نتایج آزمون کشش بیانگر آن بود که بازده ترمیم ۸۶ درصدی که با گذشت ۷ روز بدست آمده، تقریباً با اعمال ۵ سیکل گرمایشی در محدوده دمایی یاد شده با گذشت تنها ۱ روز حاصل می شود.

 

مدلسازی عددی ابزارهای غلتکی جوشکاری فراصوتی مواد گرمانرم

 

انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید جوشکاری فراصوتی یک روش نوین و اقتصادی برای اتصال قطعات از جنس مواد گرمانرم مانند پلاستیک، منسوجات و مواد غیرهمجنس به‌ویژه درتولید انبوه و با کیفیت است. مهم‌ترین ویژگی های جوشکاری فراصوتی که آنرا از روش‌های دیگر جوشکاری و اتصال مواد گرمانرم متمایز می‌کند حداقل تاثیر گذاری بر ساختار مواد، تمیزی و استحکام بالای اتصال به همراه سرعت زیاد انجام فرآیند است. انتقال‌دهنده و ابزار از اجزای اصلی سیستم جوشکاری فراصوتی هستند که علاوه بر انتقال امواج و تمرکز مناسب انرژی، فشار لازم برای نگهداری سطوح اتصال ذوب‌شده به‌منظورتشکیل جوش را تأمین می‌کنند. در این پژو هش طراحی و مدلسازی ابزار غلتکی جوشکاری پیوسته با استفاده از روش عددی اجزا محدود توسط نرم افزار ABAQUS 6.12 انجام شده است. مقدار فرکانس طبیعی و شکل مود و سایر پارامترهای طراحی و رفتار مجموعه در حین اعمال نوسانات برای ۴ نوع ابزار غلتکی مختلف شامل نوع مخروطی شیاردار، پله ای شیاردار، پله ای بدون شیار و نوع زنگوله ای شبیه سازی شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که انتقال دهنده پله ای بدون شیار بیشترین ضریب تقویت را دارد لیکن توزیع جابجایی شعاعی در ابزار و انتقال دهنده های مخروطی و پله ای نوع شیار دار نسبت به سایر ابزارها غیر یکنواخت تر می باشد. همچنین در ابزار و انتقال دهنده نوع پله ای بدون شیار و زنگوله ای بازده تبدیل نوسانات طولی به شعاعی بالاتر و توزیع جابجای شعاعی به صورت یکنواخت تر می باشد که در نتیجه شرایط طراحی بهینه را بهتر تامین نموده است

 

تاثیر حضور لایه میانی فولاد زنگ نزن آستنیتی ۳۰۹ بر ریز ساختار و خواص مکانیکی فولاد ساده کربنی St52 روکش کاری شده با الکترود پرکروم-کربن به روش جوشکاری ذوبی

 

انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید این پژوهش به بررسی ساختار میکروسکوپی، فاز شناسی، سختی و رفتار سایشی فولاد ساده کربنیSt52 روکش کاری شده با الکترود پرکروم-کربن با و بدون استفاده از لایه میانی فولاد زنگ نزن آستنیتی۳۰۹ پرداخته شده است. جهت روکش کاری از روش جوشکاری قوسی فلز روپوش دار(SMAW) و روش جوشکاری قوسی تنگستن گاز(GTAW) استفاده شده است. برای بررسی ریز ساختار از میکروسکوپ نوری، الکترونی و آنالیز EDS و جهت بررسی سختی و مقاومت سایشی از آزمون ریزسختی سنجی ویکرز و سایش به روش رفت و برگشتی استفاده گردید. یافته‌های پژوهش نشان داد که ساختار در سطح نمونه‌های روکش کاری شده متشکل از کاربیدهای M7C3 و زمینه یوتکتیک “γ+” “M” _”7″ “C” _”3″ است. همچنین در نمونه روکش کاری شده با لایه میانی۳۰۹ در مقایسه با نمونه‌ی یک پاس کسر حجمی کاربیدها افزایش یافته است. دلیل این موضوع در ارتباط با کاهش رقت آهن و افزایش رقت کروم در نمونه با لایه میانی۳۰۹ و به طبع آن افزایش کسر حجمی کاربیدهای M7C3 است. افزایش درصد کاربیدها در نمونه با لایه میانی۳۰۹ باعث افزایش سختی و به طبع آن افزایش مقاومت به سایش در مقایسه با نمونه‌ی یک پاس میگردد، به نحوی که سختی سطح و کاهش وزن در آزمون سایش از ۷۸۰HV و ۳٫۷mg در نمونه بدون لایه میانی(یک پاس) به ۹۴۵HV و ۲mg در نمونه با لایه میانی۳۰۹ می‌رسد. با بررسی سطوح سایش یافته نمونه ها، مشخص گردید که مکانیزم سایش از نوع چسبان می باشد. با افزایش سختی در نمونه با لایه میانی از میزان سایش چسبان کاسته شده است.

 

طراحی و ساخت سیستم بازرسی نشتی شار مغناطیسی برای تشخیص خوردگی پیتینگ در خطوط انتقال گاز

 

انجام پایان نامه مکانیک ساخت و تولید روش نشتی شار مغناطیسی متداولترین روش برای تشخیص خوردگی در خطوط انتقال گاز است. بازرسی خطوط لوله معمولا با استفاده از پیگهای هوشمند انجام می شود. پیگ هوشمند دارای تعدادی سیستم مغناطیس کننده برای مغناطیس کردن جداره لوله می باشد. در مکانهایی که عیوب وجود دارند، میدان مغناطیسی نشت می کند. مقدار این میدان نشتی توسط سنسورهای اثر هال اندازه گیری شده و برای تحلیل عیوب استفاده می گردد. در پژوهش های اخیر، طراحی مغناطیس کننده مناسب جهت بهبود احتمال تشخیص عیوب در روش نشتی شار مغناطیسی بسیار مورد توجه پژوهشگران بوده است. در این پژوهش، ابتدا شبیه سازی تست نشتی شار مغناطیسی بر اساس معادلات ماکسول در نرم افزار کامسول انجام شد. قطعه تحت بررسی از جنس کربن استیل با ضخامت ۱۰ میلی متر بود و بر روی آن دو خوردگی پیتینگ با عمق های متفاوت (۴ و ۶ میلی متر) شبیه سازی شدند. سپس سیگنالهای نشتی شار مغناطیسی بدست آمده از این عیوب بررسی شدند. پس از انجام شبیه سازیها و بدست آوردن ابعاد سیستم مغناطیس کننده، سیستم نشتی شار مغناطیسی طراحی و ساخته شد. ابتدا بمنظور اعتبار سنجی، نتایج شبیه سازی با نتایج آزمایشگاهی مقایسه گردیدند. نتایج مقایسه نشان می دهد که تطابق خوبی بین نتایج شبیه سازی و آزمایشگاهی وجود دارد. خطای نسبی حدود ۹% است. در نهایت تست نشتی شار مغناطیسی بر روی قطعه حاوی عیوب پیتینگ با عمقهای متفاوت انجام شده و تصویر سی-اسکن بدست آمد. تصویر سی-اسکن بدست آمده، برای شناسایی نوع عیب و تعیین ابعاد آن استفاده می گردد

تلرانس‌های ابعادی و هندسی سوراخ تولیدشده در فرآیند فرزکاری مارپیچ فولاد آلیاژی ۴۳۴۰

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک تلرانس‌های ابعادی هندسی سوراخ تولید شده فرزکاری مارپیچ فولاد آلیاژی   تلرانس‌های ابعادی هندسی سوراخ تولید شده فرزکاری مارپیچ فولاد آلیاژی. توانایی ساخت یک محصول بر اساس فاکتورهایی همچون تلرانس‌های ابعادی و هندسی مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد. در واقع مهم‌ترین عنصر در […]

پالتروژن گرمانرم برای تولید محصول لوله‌ای با استفاده از پیش‌آغشته‌ها

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک پالتروژن گرمانرم برای تولید محصول لوله‌ای با استفاده از پیش‌آغشته‌ها   پالتروژن گرمانرم برای تولید محصول لوله‌ای با استفاده از پیش‌آغشته‌ها. پالتروژن یک فرآیند تولید پیوسته برای ساخت قطعات کامپوزیتی تقویت شده با الیاف ممتد و با مقطع ثابت است. این فرآیند […]

سینماتیک حرکت نسبی ابزار و قطعه‎کار در فرآیند تراشکاری با ارتعاشات آلتراسونیک

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک سینماتیک حرکت نسبی ابزار قطعه‎کار فرآیند تراشکاری با ارتعاشات آلتراسونیک   سینماتیک حرکت نسبی ابزار قطعه‎کار فرآیند تراشکاری با ارتعاشات آلتراسونیک. بررسی تحلیلی و تجربی سینماتیک حرکت نسبی ابزار و قطعه‎کار در تراشکاری معمولی (CT) و تراشکاری به همراه ارتعاشات آلتراسونیک (UAT) […]

بهبود روش ساخت پوسته بال هواپیما از جنس مواد مرکب

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک بهبود روش ساخت پوسته بال هواپیما از جنس مواد مرکب   بهبود روش ساخت پوسته بال هواپیما از جنس مواد مرکب. روش انتقال رزین به کمک خلاء (VARTM ) به عنوان جایگزینی برای روشهای موجود بخصوص روش دستی در ساخت پوسته بال […]

بررسی عددی و تجربی پارامترهای مهم در کشش عمیق مقاطع مربعی ورقه ای دولایه با ماتریس لاستیکی

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک بررسی عددی تجربی پارامترهای کشش عمیق مقاطع مربعی ماتریس لاستیکی   بررسی عددی تجربی پارامترهای کشش عمیق مقاطع مربعی ماتریس لاستیکی. کشش عمیق با اجزاء لاستیکی یکی از روش‌های متداول برای حذف هزینه‌های ساخت و همچنین افزایش نسبت کشش می باشد. در […]

مکانیزم باربرداری در فرایند تراشکاری توسط تخلیه الکتریکی برش با سیم به کمک ارتعاشات آلتراسونیک

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک ساخت و تولید   مکانیزم باربرداری فرایند تراشکاری تخلیه الکتریکی برش سیم ارتعاشات آلتراسونیک   مکانیزم باربرداری فرایند تراشکاری تخلیه الکتریکی برش سیم ارتعاشات آلتراسونیک. در فرایند تراش کاري تخلیه الکتریکی برش با سیم به کمک ارتعاشات آلتراسونیک افزایش نرخ باربرداري تا […]

مدل سازی سه گانه و مطالعه هندسی فوم حفره بسته فلزی با توزیع تصادفی تخلخل

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک ساخت و تولید   مدلسازی سه گانه هندسی فوم حفره بسته فلزی توزیع تصادفی تخلخل   مدلسازی سه گانه هندسی فوم حفره بسته فلزی توزیع تصادفی. فوم هاي فلزي دسته ي جدیدي از مواد فلزي با ساختار متخلخل هستند که به علت […]

امکان سنجی اتصال T شکل آلومینیوم ۷۰۷۵ با جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک ساخت و تولید   امکان سنجی اتصال T شکل آلومینیوم ۷۰۷۵ جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی   امکان سنجی اتصال T شکل آلومینیوم ۷۰۷۵ جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی توسعه تحقیقات بر روي اتصالات سبک آلومینیومی، یکی از راه کارهاي مؤثر در کاهش مصرف سوخت، افزایش […]