انجام پایان نامه مکانیک طراحی کاربردی گرایش طراحی جامدات به طراحی ماشین آلات و اجزای آنها، ارتعاشات ماشین آلات، دینامیک آنها و کنترل سیستم ها می پردازد. مهندس طراح جامدات باید تمامی نیروها و گشتاورهایی را که به هر عضو ماشین وارد می شود بررسی کرده و بهترین حالت قطعه مورد نظر را برای تمامی آن نیروها و گشتاورها و همچنین برای داشتن بهترین کارایی به دست آورده و کارایی مناسب آن قطعه را در زمان طولانی تضمین کند.طراحی سیستم، طراحی ماشین های تراش، فرز، چاپ و قسمت های تعلیق ، سیستم های انتقال قدرت و دینامیک یک خودرو ، توسط مهندسان این گرایش طراحی می شود. گرایش کنترل- ارتعاشات از نظر بازار کاری نسبت به گرایش جامدات در سطح پایین تری قرار دارد. وظیفه کنترل ربات ها و مسایلی که به ارتعاشات اجزای ماشین ها مربوط می شود تحت نظر این گرایش می باشد.

 

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک طراحی کاربردی

 

انجام پایان نامه ارشد دکتری مهندسی رشته مکانیک طراحی کاربردی

 

انجام پایان نامه مکانیک طراحی کاربردی

 

خرید موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد مکانیک تبدیل انرژی طراحی کاربردی

 

دانلود رایگان موضوعات پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک تبدیل انرژی طراحی کاربردی

 

انجام پایان نامه مکانیک طراحی کاربردی هدف از این گرایش تربيت متخصصاني است كه بتوانند در مراكز توليد و كارخانه­ها به طراحی اجزاء و مكانيزم ماشين آلات مختلف بپردازند. فارغ التحصيلان مي­توانند در كارخانجات مختلف نظير خودروسازي، صنايع نفت، صنایع نظامی، صنایع تسلیحاتی، صنایع هوافضا، ذوب فلزات و صنايع غذايي و … مشغول به کار شوند. از جمله دروس اين دوره مي توان دروس مقاومت مصالح، طراحي اجزاء، ارتعاشات، کنترل و ديناميك را نام برد. در اين رشته زمينه اشتغال و بازار كار خوبی وجود دارد.

 

انجام پایان نامه مکانیک طراحی کاربردی سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی ارشد مکانیک طراحی کاربردی

معرفی رشته مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی – مقطع کارشناسی ارشد

انجام پایان نامه مکانیک طراحی کاربردی از آنجائی که در برنامه کارشناسی مهندسی مکانیک در طراحی جامدات، طراحی کلیه موارد و تحقیق در رشته طراحی جامدات که به مهندسی مکانیک مربوط می شود در نظر گرفته نشده است و نیاز جامعه ایجاب میکند تا در زمینه های مختلف طراحی و ماشین آلات از جمله ماشینههای ابزار، راهسازی ، کشاورزی، حمل و نقل و کارنجات تولیدی مختلف و سایر زمینه های ” طراحی جامدات” با بکارگیری علوم و فنون پیشرفته به خودکفائی صنعتی در این زمینه ها برسیم، لذا برنامه کارشناسی ارشد طراحی کاربردی تدوین گردیده است. دانشجویان این دوره با گذراندن یکی از برنامه های پیوست، بر طبق مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی به دریافت درجه کارشناسی ارشد آموزشی با تحقیقاتی نائل خواهند شد.
در اینجا یادآور میشود که در دروس پیشنهادی و محتوای آنها و همچنین زمینه های تحقیقاتی جهت اجرای رساله و پروژه به نظرات دانشگاهها و صاحبنظران توجه گردیده و با پیشنهادات اصلاحی آتی دانشگاهها و صاحبنظران برنامه ها همواره پویائی خود را حفظ خواهند کرد. بدیهی است در بازنگریهای مداوم اصلاحات لازم مطابق با صنعت کشور انجام خواهد پذیرفت.

طول دوره تحصیل

حداقل و حداکثر زمان تحصیل را ائین نامه های مصوب شورایعالی برنامه ریزی تعیین نموده اند.

تعداد واحدها

تعداد واحدهای دوره کارشناسی ارشد شامل ۲۸واحد نظری، آزمایشگاهی، عملی و پایان نامه بشرح زیر است:
آموزشی
دروس اصلی ۱۵ واحد
تخصصی ۱۵ تا ۱۳ واحد
سمینار ۲ واحد
پایان نامه ۶ تا ۸ واحد

پژوهشی
دروس اصلی ۱۲ واحد
تخصصی ۱۲-۵ واحد
سمینار ۲ واحد
پایان نامه ۱۲ تا ۱۹

نقش و توانایی یا کارایی

انجام پایان نامه مکانیک طراحی کاربردی هدف از آموزش این برنامه تربیت نیروی متخصص، طراح و محقق و یا مدرس در زمینه های: طراحی اجزاء و سیستمهای ماشین آلات مختلف مورد نیاز صنایع، مراکز تحقیقاتی و موسسات آموزشی میباشد.  فارغ التحصیلان این رشته میتوانند قسمتی از نیاز جامعه را در ارتباط با طراحی کاربردی در مهندسی مکانیک در سطح طراحی و تحقیقات در صنایع مربوطه از قبیل کارنجات ماشین سازی، ماشین آلات کارنجات تولیدی، نیروگاهها، پالایشگاهها، صنایع اتومبیل سازی و موتورهای احتراق داخلی، صنایع هوائی، دریایی، وسائل حمل و نقل و سایر صنایع را بر طرف نمایند.

ضرورت و توانایی

طراحی کاربردی با توجه به مشاغلی که در صنایع مندرج در بند ۴ گفته شد این برنامه و برنامه کارشناسی ارشد تبدیل انرژی برنامه ریزی شده است. فارغ التحصیلان این تخصصها هر کدام بتنهائی میتوانند حدود ۳۰% از خدمات مهندسی مکانیک را در سطح کارشناسی ارشد برآورده نمایند حدود ۴۰% باقیمانده مربوط به تخصصهائی است که متعاقباً برنامه ریزی خواهد شد.

 

مهندسی مکانیک شاخه‌ای از مهندسی است، که با طراحی، ساخت و راه‌اندازی دستگاه‌ها و ماشین‌ها سروکار دارد. تهیه و ساخت دستگاه‌هایی که انرژی‌های مختلف نظیر انرژی خورشید، انرژی هسته‌ای و انرژی شیمیایی را به کار می‌گیرند نیز در حوزهٔ این شاخه از دانش است. این رشته یکی از قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین رشته‌های مهندسی است. مهندسی مکانیک نیازمند فهم مفاهیمی همانند مکانیک، دینامیک، ترمودینامیک، دانش مواد، تحلیل سازه‌ها و الکتریسیته است. مهندسان مکانیک، اصول اساسی نیرو، انرژی، حرکت و گرما را به کار برده و با دانش تخصصی خود، سیستم‌های مکانیکی و دستگاه‌ها و فرایندهای گرمایی را طراحی کرده و می‌سازند. مهندسان مکانیک، گسترهٔ وسیعی از دستگاه‌ها، فراورده‌ها و فرایندها را تولید می‌کنند؛ از آن جمله می‌توان به موتورها و سیستم‌های کنترل، نیروگاه‌های الکتریکی، دستگاه‌های پزشکی، چرخ‌دنده‌ها، فناوری لیزر، طراحی به کمک رایانه، مهندسی به کمک رایانه و تولید به کمک رایانه، خودکارسازی و رباتیک، دستگاه‌های تهویهٔ مطبوع و تجهیزات کارخانه‌ها اشاره کرد.

انجام سمینار کارشناسی ارشد مکانیک دانش مهندسی مکانیک در قرن ۱۹ میلادی درنتیجهٔ پیشرفت‌های فیزیک نشأت گرفت. این شاخه به طور پیوسته‌ای تکامل یافته تا پیشرفت‌های فناوری را به‌کار گیرد و امروزه مهندسان مکانیک به دنبال گسترش دانش در رشته‌هایی چون مواد مرکب، مکاترونیک و نانوتکنولوژی هستند. مهندسی مکانیک به میزان زیادی هم‌پوشانی‌هایی با مهندسی هوافضا، مهندسی خودرو، مهندسی مکاترونیک، مهندسی برق، مهندسی پزشکی (بیومکانیک)، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی متالورژی، مهندسی دریا، مهندسی راه آهن (ماشینهای ریلی)، مهندسی رباتیک، مهندسی صنایع، مهندسی معدن، مهندسی نفت و مهندسی هسته‌ای دارد.

بازتولید پیچیدگی پیشرفته بافت بومی با استفاده از ساختار چند منظوره سه بعدی ، یک روش مهندسی بافت امیدوار کننده برای بازسازی بافت استخوانی است. در این مطالعه ، یک ساختار سه بعدی متخلخل متشکل از سه منطقه مسئول بازسازی غضروف غیر کلسیفیکاسیون ، غضروف کلسیفیکاسیون و استخوان فرعی را تشکیل می دهیم. این سه منطقه از هیبرید از بیوپلیمرهای اصلاح شده تشکیل شده است: (من) آلژینات (Alg) تقویت شده توسط الیاف پلی ولاستیک کوتاه (PLA) ، (II) آلژینات و متاکریلات ژلاتین (GelMA) همراه با ذرات tr-tricalcium فسفات (TCP) ، ( iii) داربست پلی کاپرولاکتون چاپ شده سه بعدی متعاقباً با استفاده از یک روش درمان حلال مبتکرانه مبتنی بر استون و تحریک سونوگرافی اصلاح شد. ترکیب سیستم های رسوبی پیشرفته مبتنی بر: (من) چاپ سه بعدی همراه با یک سیستم اتصال عرضی اسپری ، (ب) یک سیستم رسوبی نوآورانه مبتنی بر اکسترودر سوزن کواکسیال ، (III) مدل سازی رسوب ذوب شده (FI) مرتبط با درمان پس از ساخت ، به ما امکان می دهد ساختار تری فازی را که از ساختار و خصوصیات بافت پوکی استخوان بومی تقلید می کند ، بسازیم. هدف از این مطالعه بررسی خصوصیات مکانیکی هیبرید ساخته شده و مناطق فردی آن است. نتایج ما توانایی تحمل بار TC را نشان می دهد ، اما با این وجود باید آن را زیر خط سطح غضروف میزبان کاشت کرده تا از آن در برابر فشارهای شدید محافظت کند ، در عین حال به بافت های میزبان بومی اجازه می دهد تا درون آن رشد پیدا کند.

رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی، به مسایل مربوط به حرارت و سیالات می پردازد و  تحلیل و طراحی سیستم ها از دیدگاه حرارتی و سیالاتی را مد نظر دارد. برای مثال در طراحی یک موتور احتراق داخلی، مسائل مربوط به تبدیل حرارت و انرژی، انتقال حرارت، حفظ موتور در حرارت مناسب و سرد نگه داشتن موتور، توسط یک مهندس مکانیک حرارت و سیالات بررسی می شود. گرایش ساخت و تولید ، لیست دروس تخصصی ،   طراحی قالب پرس ، سیستمهای اندازه گیری (مترولوژی )  ، اونیورسال ، توانایی ماشینکاری ، ماشین های کنترل عددی ، تولید مخصوص ، هیدرولیک و پنوماتیک ، تست غیر مخرب ، طراحی قید و بند ، تکنولوژی پلاستیک ،  کامپوزیت ، ریخته گری ،قالبهای آهنگری (فورج) ،  راحی و تولید به کمک کامپیوتر CAD/CAM ،  جوشکاری تخصصی ، عملیات حرارتی ، طراحی کارخانه ، اهمیت رشته ساخت و تولید

رشته مهندسی مکانیک را شاید بتوان از نقطه ‌نظر تنوع موضوعات تحت پوشش، جامع‌ترین رشته مهندسی به شمار آورد. رشته مهندسی مکانیک در برگیرنده تمامی علوم و فنونی است که با تولید، تبدیل و استفاده از انرژی، ایجاد و تبدیل حرکت و انجام کار، تولید و ساخت قطعات و ماشین‌آلات و به کارگیری مواد مختلف در ساخت آنها و همچنین طراحی و کنترل سیستم‌های مکانیکی، حرارتی و سیالاتی مرتبط می‌باشد، به عبارت دیگر محاسبات فنی، مدلسازی و شبیه‌سازی طراحی و تهیه نقشه‌ها، تدوین روش ساخت، تولید و آزمایش ماشین‌آلات و تاسیسات مورد استفاده در جهان امروز، با تکیه بر توانایی‌های مهندسان مکانیک انجام می‌گیرد

گرایش ساخت و تولید
این رشته یکی از زیر شاخه های مهندسی مکانیک است. این رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی به دو گرایش قالب سازی و ماشین ابزار تقسیم می شود و در مقاطع تحصیلات تکمیلی به سه گرایش سیستمهای تولید صنعتی، شکل دهی فلزات و (در برخی از دانشگاه ها مکاترونیک) تقسیم می گردد.

هدف تربیت کارشناسانی است که با به کاربردن تکنولوژی مربوط به ابزارسازی، ریخته گری ، جوشکاری، فرم دادن فلزات ، طرح کارگاه یا کارخانه های تولیدی آماده کار در زمینه ساخت و تولید ماشین آلات و صنایع (کشاورزی ، نظامی، ماشین سازی، ابزارسازی ، خودروسازی و … ) باشند. فارغ التحصیلان این دوره قادر خواهند بود در صنایعی مانند ماشین سازی، ابزارسازی، خودروسازی ، صنایع کشاورزی، صنایع هوایی و تسلیحاتی به ساخت و تولید ماشین آلات، طراحی کارگاه و یا کارخانه تولیدی بپردازند و نظارت و بهره برداری و اجرای صحیح طرحها را عهده دار شوند. داوطلبان این رشته باید در دروس ریاضی، فیزیک و مکانیک از آگاهی کافی برخوردار باشند. همچنین درک دروس پایه مانند استاتیک و مقاومت مصالح برای درک دروسی مانند ارتعاشات دینامیک، دینامیک ماشین، ارتعاشات ماشین و ابزار و غیره ضروری است. دروس این دروه شامل مطالبی در مورد نحوه تولید، طراحی قالبهای پرس، طراحی قید و بندها، کار و برنامه ریزی با ماشینهای اتوماتیک، اصول کلی و نحوه کار با ماشینهای دستی و تعمیر و نصب تمام سرویسهای صنعتی می باشد و درصد نسبتا بالایی از آنها به صورت عملی ارائه می گردد. داوطلب باید سالم باشد تا بتواند کارهای کارگاهی را به خوبی انجام دهد و استعداد کارهای فنی را داشته باشد. با توجه به خودکفایی صنایع کشور این رشته دارای بازار کار خوبی است.

 

بنا به تعریف انجمن مهندسان ساخت و تولید ایران ، رشته‌ای از مهندسی است که به تحصیلات و تجاربی نیازمند است تا رویه‌های مهندسی را در پروسه‌های تولید و شیوه‌های تولید را در صنعت بفهمد، به کار گیرد و کنترل کند و به توان برنامه‌ریزی در فرایند‌های تولید نیازمند است تا درباره ابزار‌ها، روند‌ها و ماشین‌آلات و تجهیزات تحقیق کند و آنها را بهبود بخشد و امکانات و سیستم‌ها را برای تولید فراورده‌های با کیفیت و هزینه بهینه یکی کند. بنابراین می توان گفت که گرایش ساخت و تولید به زمینه های کاربردی مهندسی مکانیک می پردازد. فارغ‌التحصیلان این دوره می‌توانند تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در داخل یا خارج از کشور ادامه تحصیل دهند. یک قطعه باید به چه روشی ساخته شود تا دارای تولیدی سریع و ارزان و همچنین کیفیت مناسب و وقت و کارایی مطلوب باشد؟ پاسخ به این سوال مهم بر عهده مهندسان گرایش ساخت و تولید است. چرا که یک مهندس ساخت و تولید به مسائل مربوط به ساخت بهینه و تولید با کیفیت بالا می‌پردازد. در واقع این گرایش بیشتر به مشکلات و معضلات ساخت و تولید می‌پردازد و در نتیجه نسبت به دو گرایش حرارت و سیالات و طراحی جامدات عملی‌تر است و دو گرایش فوق جنبه علمی‌تر دارند.

 

رفتار سلولی تحت تأثیر خواص مکانیکی و ساختاری محیط بستر آنها است. همچنين ، موادي كه از لحاظ مكانيكي نسبت به عمل جراحي و شباهت به محل ميزبان مقاوم باشند ، در مهندسي بافت مورد نياز هستند تا احتمال پاسخ منفي ميزبان به حداقل برسد. تثبیت RAFT یک روش تجاری در دسترس برای ایجاد هیدروژلهای تثبیت شده است. خواص ژل های کلاژن (RsC) تثبیت شده RAFT با اندازه ، ترکیب و ترتیب فیبرها و تعامل آنها با مایع به دام افتاده در ماتریس اداره می شود. فرآیند تثبیت با استفاده از جاذب های متخلخل آبگریز ، با بیرون راندن سریع مایعات ، ماتریس های متراکم ایجاد می کند و ساختار بدست آمده دارای خواص مکانیکی مناسب برای مهندسی بافت است. با این حال ، پروتکل ها برای تعریف و مقایسه خصوصیات بدنی و رفتار مکانیکی ژل های کلاژن با RAFT تثبیت شده در سطح زمین استاندارد نمی شوند. در اینجا ، ما به بررسی خصوصیات مکانیکی و ساختاری ژلهای RsC می پردازیم و یک رابطه تجربی جدید را ارائه می دهیم که ارتباط سفتی اندازه گیری شده ژلها با فرکانس متفاوت نوسانات کرنش را نشان می دهد. نتایج ارائه داده های کمی توصیف این محیط خارج سلولی برای مطالعات مهندسی بافت آینده است

 

یک برنامه آموزشی با دید تخصصی به رباتیک شامل آموزش زمینه‌هایی از مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک است که در ساخت و استفاده از ربات‌ها مورد نیاز هستند. هدف از رشته رباتیک تجمیع تحقیقات رباتیک است که در حال حاضر در دپارتمان‌های مختلف انجام می‌شود. دانشجویان این رشته باید بتوانند نقش مؤثری در توسعه تکنولوژی‌های مربوط به رباتیک داشته باشند. این رشته بر پایه دروس علمی و تحقیقات عملی پایه‌ریزی می‌شود که در آزمایشگاه رباتیک و تحت نظارت اساتید انجام خواهند شد. پیش بینی می‌شود که رباتیک یکی از ۱۰ صنعت برتر آینده باشد. کاربرد محصولات رباتیک از محدوده کارخانجات فراتر رفته و در حال تسری به کاربردهای روزمره است. توسعه و تحقیق در مورد کاربردهای جدید نیازمند توجه ویژه به این رشته و تربیت مهندسین خلاق و متخصص است. از طرفی در چند سال گذشته فعالیت‌های چشمگیری در زمینه رباتیک در بین دانش آموزان و دانشجویان صورت پذیرفته که باعث بوجود آمدن طیف وسیعی از علاقه‌مندان به این رشته گردیده که مشتاق ادامه فعالیت‌های آکادمیک در این زمینه هستند. با ایجاد رشته رباتیک می‌توان به نیازهای صنعتی و اجتماعی همزمان پاسخ داد. تجربه فعالیت‌های رباتیکی کشور نشان داده‌است که دانش آموختگان رشته رباتیک به علت ماهیت بین رشته‌ای و فعالیت تیمی مورد نیاز این رشته، توانایی مهندسی بسیار زیادی کسب کرده و قادرند در تمام صنایعی که نیازمند اتونوموس و طراحی ماشین آلات صنعتی هستند به خوبی ایفای نقش نموده و در پروژههای صنعتی بزرگ شرکت یا آن را با موفقیت رهبری نمایند.

برنامه درسی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی

خير نام درس نوع
ترم ۱
۱ ریاضیات پیشرفته -۱ اصلي
۲ مکانیک محیط پیوسته اصلي
۳ مباحث منتخب دررباتیک تخصصي
۴ اتوماسیون در تولید تخصصي
۵ سیستم های کنترل آنالوگ تخصصي
۶ سیستم های تولید صنعتی تخصصي
۷ طراحی بکمک کامپیوترپیشرفته تخصصي
۸ کنترل خودکار و پیشرفته تخصصي
۹ پروژه و رساله اصلي
۱۰ تئوری صفحه ها و پوسته ها تخصصي
۱۱ برش فلزات نامشخص
۱۲ مباحث منتخب در طراحی کاربردی تخصصي
۱۳ رفتار مکانیکی مواد تخصصي
۱۴ روشهای انرژی تخصصي
۱۵ قابلیت اطمینان در ساخت وتولید تخصصي
۱۶ طراحی بهینه قطعات مکانیکی تخصصي
۱۷ ارتعاشات پیشرفته – ارتعاشات غیر خطی تخصصي
۱۸ محاسبات عددی پیشرفته اصلي
ترم ۲
۱۹ کنترل فازی تخصصي
۲۰ مباحث ویژه در کنترل -۱ نامشخص
۲۱ متد محاسبات عددی نامشخص
۲۲ رباتیک – سینماتیک و دینامیک تخصصي
۲۳ تحقیق عملیات نامشخص
۲۴ مکانیک شکست تخصصي
۲۵ شکل دهی فلزات تخصصي
۲۶ مواد مرکب – کامپوزیت ها تخصصي
۲۷ سمینار اصلي
۲۸ روش اجزاء محدود تخصصي
۲۹ الاستیسیته تخصصي
۳۰ پلاستیسیته تخصصي
۳۱ خزش،خستگی و شکست تخصصي
۳۲ طراحی ماشین ابزار -۲ تخصصي
۳۳ ریاضیات پیشرفته -۲ نامشخص
۳۴ مقاومت مصالح -۴ تخصصي
۳۵ طراحی مکانیزمهای پیشرفته تخصصي
۳۶ سیستمهای دینامیکی تخصصي
۳۷ برنامه ریزی وکنترل تولید وکیفیت تخصصي

جوشکاری فراصوتی پلیمرها و فلزات

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک طراحی کاربردی جوشکاری فراصوتی پلیمرها و فلزات   جوشکاری فراصوتی پلیمرها و فلزات. معرفی و بررسی روش جوشکاری فراصوتی و روش های اتصال پلیمرها و فلزات با جوشکاری فراصوتی و انواع روش های جوشکاری فراصوتی معرفی و درباره مزایا و معایب هر […]

کاربرد میراگرهای نامتقارن غیرخطی در طراحی بهینه پارامترهای سیستم تعلیق غیرفعال خودرو تحت تحریک اتفاقی جاده

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک طراحی کاربردی میراگرهای نامتقارن غیرخطی طراحی بهینه پارامترهای سیستم تعلیق غیرفعال خودرو تحریک اتفاقی جاده   میراگرهای نامتقارن غیرخطی طراحی بهینه پارامترهای سیستم تعلیق غیرفعال خودرو تحریک اتفاقی جاده. سیستم تعلیق غیرفعال به دلیل مصرف پایین انرژی و هزینه کمتر در اکثر […]

طراحی پانل جانبی بدنه منفصل خودرو کلاس B و شبیه سازی اجزای محدود برخورد از جانب

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک طراحی کاربردی طراحی پانل جانبی بدنه منفصل خودرو کلاس B و شبیه سازی اجزای محدود برخورد از جانب   پانل جانبی بدنه منفصل خودرو شبیه سازی برخورد جانب   پانل جانبی بدنه منفصل خودرو شبیه سازی برخورد جانب. تابع هدف در تصادف […]

تاثیر عیوب ریخته گری بر پارامترهای مودال بلوک سیلندر خودرو

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک طراحی کاربردی تاثیر عیوب ریخته گری بر پارامترهای مودال بلوک سیلندر خودرو   تاثیر عیوب ریخته گری بر پارامترهای مودال بلوک سیلندر خودرو. به تاثیر عیوب ریخته گری بر فرکانس طبیعی بلوک سیلندر خودرو توجه شده است . لذا برای این منظور […]

مدلیزاسیون رفتار مکانیکی یک میراگر مگنتورئولوژیکال دوار

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک طراحی کاربردی مدلیزاسیون رفتار مکانیکی میراگر مگنتورئولوژیکال دوار   مدلیزاسیون رفتار مکانیکی میراگر مگنتورئولوژیکال دوار. تحلیل و بررسی رفتار مکانیکی یک نمونه میراگر مگنتورئولوژیکال دوار بهینه سازی شده موضوع این مقاله می باشد. میراگر مورد مطالعه تشکیل شده است از یک دیسک […]

تحلیل رانندگی در حین خواب‏ آلودگی بر اساس متغیرهای فرمان و موقعیت عرضی خودرو در شبیه ‏ساز رانندگی سواری

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک طراحی کاربردی رانندگی خواب‏ آلودگی فرمان موقعیت عرضی خودرو شبیه ‏ساز رانندگی   رانندگی خواب‏ آلودگی فرمان موقعیت عرضی خودرو شبیه ‏ساز رانندگی. خواب‏ آلودگی رانندگان یکی از علل مهم تصادفات شدید می‏ باشد و بر اساس آمار، خواب‏ آلودگی علت ۳۰% […]

اثر ابعاد بر برداشت کننده‌ انرژی با آلیاژ حافظه‌دار مغناطیسی در دو پیکربندی مختلف

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک طراحی کاربردی   ابعاد برداشت کننده‌ انرژی آلیاژ حافظه‌دار مغناطیسی دو پیکربندی مختلف   ابعاد برداشت کننده‌ انرژی آلیاژ حافظه‌دار مغناطیسی دو پیکربندی مختلف. در این مقاله، مدل ساختاری پایه ترمودینامیکی برای مدلسازی رفتار آلیاژ حافظه‌دار مغناطیسی طی اعمال کرنش در یک […]

مدل سازی دینامیکی رفتار گذرای موتور توربوجت به ازای تغییرات دبی سوخت

انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی مهندسی مکانیک طراحی کاربردی   مدل سازی دینامیکی رفتار گذرای موتور توربوجت تغییرات دبی سوخت   مدل سازی دینامیکی رفتار گذرای موتور توربوجت تغییرات دبی سوخت. در مطالعه‌ی حاضر، رفتار گذرای موتور توربوجت تک‌ شفته در اثر اعمال تغییرات دبی سوخت با استفاده از […]