انجام پروژه شبکه عصبی
انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی شبکه عصبی
انجام پروژه شبکه عصبی
انجام پروژه شبکه عصبی دپارتمان مهندسی کامپیوتر موسسه پژوهشی تامسون رویترز در سال ۱۳۹۰به پیشنهاد چند تن از اساتید دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی راه اندازی شد و کار خود را با انجام پایان نامه های کامپیوتر در گرایش نرم افزار و الگوریتم ها و محاسبات آغاز نمود. با رشد تقاضا برای انجام پایان نامه های کامپیوتر در گرایش های مختلف دپارتمان تصمیم به جذب دانشجویان دکترای دانشگاه های خواجه نصیر، شریف، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت و فردوسی مشهد نمود. اکنون دپارتمان با بیش از ۱۵۰پژوهشگر در بخش انجام پایان نامه های کارشناسی ارشد در حال فعالیت است. همچنین در سال های گذشته با تأسیس و توسعه مراکز آموزش علمی کاربردی و پذیرش دانشجویان در مقطع کاردانی و کارشناسی دپارتمان اقدام به جذب بیش از ۱۰۰ کارشناس ارشد از دانشگاه های معتبر برای پاسخ به نیازهای دانشجویان عزیز در مقطع کاردانی و کارشناسی نمود که هم به یاری و مشاوره این دانشجویان پرداخته و هم باعث ایجاد اشتغال و غنای علمی و پژوهشی فارغ التحصیلان عزیز این رشته می شود.
رشته مهندسی کامپیوتر: رشته مهندسی کامپیوتر رشته ای است که در رابطه با ساخت و طراحی اجزای کامپیوتر آگاهی می دهد. هدف از ارائه این رشته تربیت کارشناسانی است که بتوانند در زمینه های راه اندازی دستگاه ها، شناخت مجموعه های سخت افزاری ،توسعه، تعمیر و اصلاح،نگهداری و عیب یابی فعالیت کنند. کامپیوتر به طور مستقل به ۲ جزء تقسیم می شود که عبارتند از:سخت افزار و نرم افزار سخت افزار به اجزای قابل لمس و فیزیکی کامپیوتر گفته می شود مانند بردهای الکترونیکی و مدارها.نرم افزار به جزء های غیرقابل لمس در کامپیوتر گفته می شود در واقع نرم افزار به کامپیوتر دستور می دهد که چه کاری را انجام دهد. این رشته در مقطع کارشناسی به دو گرایش به سخت افزار و نرم افزار نیز تقسیم می گردد. که دانشجویان در گرایش نرم افزار زمینه های مختلف برنامه نویسی را در سیستم عامل های مختلف می آمورند و در گرایش سخت افزار نوع فعالیت انواع قطعات، بردها و تجهیزات کامپیوتری را می آموزند.
انجام پروژه شبکه عصبی
انتخاب رشته مانند انتخاب دانشگاه نقشی اساسی در شکل گیری آینده هر شخص دارد، در واقع انتخاب رشته یکی از مهم ترین و حساس ترین تصمیم هایی است که افراد برای ورود به دانشگاه ها باید آن را اتخاذ کنند. انتخاب رشته یکی از مقوله هایی است که اگر اشتباهی در آن صورت بگیرد هیچ بازگشتی برای آن وجود نخواهد داشت، پس داوطلبان باید این مرحله را بسیار جدی بگیرند. یکی از راه هایی که می تواند کمک شایانی در زمینه انتخاب رشته به داوطلبان داشته باشد. مشورت با مشاوران انتخاب رشته و تحقیق و مطالعه در رابطه با رشته دلخواه است.
رشته و گرایش هوش مصنوعی
انجام پروژه شبکه عصبی رشته مهندسی کامپیوتر به طراحی و ساخت روش های مختلف جهت استفاده مناسب و کارا از کامپیوتر می پردازند و در دنیای امروز از اهمیت زیادی برخوردار است. هدف از طی این دوره تربیت کارشناسانی است که در زمینه تحلیل و طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاه ها و مجموعه های سخت افزاری جدید، بررسی و شناخت مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری موجود، نگهداری، عیب یابی، تعمیر، اصلاح و توسعه روش ها و تکنولوِژی ها فعالیت کنند.
هوش مصنوعی از گرایش های مهندسی کامپیوتر محسوب می شود. در این گرایش مطالب جدیدی مانند شبکه های عصبی، هوش مصنوعی پیشرفته، تئوری فازی و پردازش تصویر آموزش داده می شود. گرایش هوش مصنوعی، گرایشی ما بین نرم افزار و معماری کامپیوتر و در هر گرایش کاربردهایی دارد. قبول شدگان این گرایش می توانند جنبه نرم افزاری یا جنبه سخت افزاری آن را دنبال نمایند.
انجام پروژه شبکه عصبی بطور عمده در این گرایش به ساخت سیستم های هوشمند و رباتیک پرداخته می شود. در کنکور سراسری کارشناسی ارشد به عنوان تنها گرایشی است که داوطلبان آن می توانند مدت زمانی مجزا (۶۰دقیقه) را صرف پاسخ به سؤالات آن کنند، دانشجویان این گرایش موارد آموزشی و کاربردی متفاوتی را می آموزند از جمله:
-
-
- یادگیری ماشین: یادگیری روش و الگو بصورت خودکار توسط ماشین یا کامپیوتر
شبکه های عصبی: روش جدید حل مسائل هوش مصنوعی
پردازش تکاملی: شاخه ای جدید از هوش مصنوعی است که یک یا چند جواب اولیه برای یک مسآله در نظر می گیرند - رباتیک: از ترکیب شدن بسیاری از گرایش های هوش مصنوعی، الکترونیک و کنترل، مکانیک و ساخت بدان دست می یابند.
- منطق فازی: در آن بجای استفاده از دو مقدار درست و غلط از درجه درستی بین عدد ۰ و ۱ استفاده می شود.
- سیستم های خبره: کاربرد آن در طراحی و ساخت انواع ربات هاست، بطور نمونه می توان به ربات های جراح اشاره نمود.
- محاسبات نوین: انجام محاسبات ریاضی بدون عدد و به صورت نمادین
- پردازش تصویر: بهسازی تصاویر برای درک بهتر انسان که کاربرد آن در تصاویر پزشکی، جلوه های سینمایی، تصاویر قدیمی و آسیب دیده
- بینایی ماشین: درک خودکار تصاویر توسط کامپیوتر و کابرد آن، سیستم تشخیص ایراد، تشخیص الگو، روبات ها و سه بعدی سازی
- پردازش گفتار: درک صدای انسان از طریق گرفتن فرامین مربوط به صدا مانند شناسایی کاربر
- برنامه ریزی: رسیدن به یک هدف خاص از طریق برنامه ریزی یک سری عملگر، کاربرد آن در بارگیری و رباتیک
- یادگیری ماشین: یادگیری روش و الگو بصورت خودکار توسط ماشین یا کامپیوتر
-
انجام پروژه شبکه عصبی برای تحصیل در این رشته توانایی ذهنی ویِژه ای مورد نیاز نیست، البته دانشجویانی که پایه ریاضی قوی و توانایی استدلالی و استقرایی بهتری دارند موفق ترند.به دلیل سرعت پیشرفت علم در این رشته نسبت به رشته های دیگر، دانشجویان باید بطور مستمر در پی مطالب جدید و یادگیری آن ها باشند. از آنجایی که این گرایش با علوم زیادی سرو کار دارد تحصیل در آن فقط مختص به دانشجویان کامپیوتر نبوده بلکه فاغ التحصیلان رشته های برق، الکترونیک، زیست شناسی و مکانیک نیز می توانند برای ادامه تحصیل آن را انتخاب نمایند. برای ساخت یک روبات علاوه بر علم نرم افزار جهت تولید و اجرای برنامه ها و دستورات باید از علوم برق و مکانیک نیز برای ساخت ربات استفاده کرد
انجام پروژه شبکه عصبی بازار کار در هر رشته ای به خود شخص بستگی دارد، به عبارت دیگر به میزان تخصص و توقع اولیه فرد از بازار وابسته است. بازار کار هوش مصنوعی در ایران حوزه بسیار گسترده ای بوده و به زمینه کاری که افراد در آن فعالیت می کنند بستگی دارد. برخی از زمینه های کاری عبارتند از:
-
-
- پروژه های تحقیقاتی در مراکز تحقیقاتی کشور
- سیسم امنیتی ( مانند تشخیص هویت)
- سلاح های هوشمند (طراحی و ساخت)
- صنعت (مانند طراحی ربات و دستگاههای هوشمند)
- تشخیص گفتار (مانند تبدیل متن به گفتار و فشرده سازی گفتار)
- طراحی سیستم های خبره
- طراحی بازی ها
- آموزش
-
انجام پروژه شبکه عصبی فناوری اطلاعات به انگلیسی Information Technology یا (IT) به مطالعه، طراحی، توسعه، پیادهسازی، پشتیبانی یا مدیریت سیستمهای اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، خصوصا برنامههای نرمافزاری و سختافزار رایانه میپردازد. این علم بسیار از علم رایانه وسیعتر (مبهم تر) است. این اصطلاح در دهه ۱۹۹۰ جایگزین اصطلاحات پردازش دادهها و سیستمهای اطلاعات مدیریت شد که در دهههای ۶۰ و ۷۰ بسیار رایج بودند. فناوری اطلاعات معمولاً به تولید و پردازش و نگهداری و توزیع اطلاعات در موسسات بزرگ اشاره دارد. دانش فناوری اطلاعات و رایانه با هم فرق میکنند، البته در موارد زیادی با هم اشتراک دارند. اگر علم رایانه را مشابه مهندسی مکانیک بگیریم، فناوری اطلاعات مشابه صنعت حمل و نقل است. در صنعت حمل و نقل، خودرو و راهآهن و هواپیما و کشتی داریم. همه اینها را مهندسان مکانیک طرح میکنند. در عین حال در صنعت حمل و نقل مسائل مربوط به مدیریت ناوگان و مدیریت ترافیک و تعیین استراتژی حمل و نقل در سطح شرکت و شهر و کشور مطرح است که ربط مستقیمی به مهندسی مکانیک ندارد اما فناوری اطلاعات و ارتباطات (آیسیتی) مهمترین مقوله در این زمینه است.
دروس و گرایشها
انجام پروژه شبکه عصبی با توجه به ماهیت میان رشته ای مهندسی فناوری اطلاعات ، دانشجوی این رشته لازم است كه به دو مبحث علوم مدیریت و كامپیوترعلاقه مند باشد. هم چنین باید در ریاضی توانمند بوده و قدرت تجزیه و تحلیل خوبی داشته باشد. زیرا به گفته « الكساندروف». ریاضیدان و فیلسوف معاصر شوروی، علم ریاضی كاربرد فراوانی درسایر دانش ها، صنعت و در همه زمینه های مربوط به زندگی بشری دارد این رشته درحال حاضر از بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی دانشجو می پذیرد.
دروس مربوطه
انجام پروژه شبکه عصبی بر اساس این گزارش، رشته IT نیز مانند بسیاری رشتههای دیگر دارای دروس پایه، اصلی، تخصصی و عمومی است. دروس پایه در مقطع کارشناسی معمولا شامل ریاضی، معادلات دیفرانسیل، آمار و احتمالات مهندسی، فیزیک و کارگاه عمومی است. دروس اصلی شامل ساختمانهای گسسته، مبانی کامپیوتر و برنامهسازی، زبان ماشین و برنامهنویسی سیستم، ساختمان دادهها، مدارهای منطقی، معماری کامپیوتر، برنامهسازی پیشرفته، سیستمهای عامل، پایگاه دادهها و طراحی الگوریتمهاست. همچنین مهندسی نرمافزار، شبکههای کامپیوتری، مبانی الکترونیک دیجیتال، هوش مصنوعی، اصول و مبانی مدیریت، مبانی اقتصاد مهندسی، آزمایشگاه شبکه، آزمایشگاه پایگاه دادهها، شیوه ارایه مطالب علمی و فنی، زبان تخصصی و آزمایشگاه سیستمعامل از دیگر دروس اصلی این رشته بهشمار میرود. در نهایت اینکه دروس تخصصی نیز به مبانی فناوری اطلاعات، مهندسی فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیکی، مدیریت و کنترل پروژههایIT، برنامهریزی استراتژیکIT، آموزش الکترونیکی، محیطهای چندرسانهای، پروژه IT و کارآموزی تقسیم میشود.
گرایش ها
– تجارت الکترونیکی
– سیستمهای چندرسانهای
– مدیریت سیستمهای اطلاعاتی
– امنیت اطلاعات
– شبکههای کامپیوتری
– مهندسی فناوری اطلاعات (IT)
انجام پروژه شبکه عصبی گرایشهای رشته مدیریت فناوری اطلاعات:
– مدیریت منابع اطلاعاتی
– سیستمهای اطلاعات پیشرفته
– نظام کیفیت فراگیر
انجام پروژه شبکه عصبی گرایشهای رشته مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات:
– ارتباطات سیار
– دیتا و امنیت شبکه
– مدیریت ارتباطات و فناوری اطلاعات
– سیستمهای چند رسانه ای
– مدیریت شبکه
گرایشهای ارشد
انجام پروژه شبکه عصبی این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایشهای زیر است:
– تجارت الکترونیکی
– مدیریت سیستم های اطلاعاتی
– شبکه های کامپیوتری
۵ راه برای بالا بردن سرعت و کیفیت ارتباط بدون سیم (wireless) برای نوتبوکها
انجام پروژه شبکه عصبی ارتباط بدون سیم (wireless) برای نوتبوکها از جمله امکانات مهمی است که در سالهای اخیر برای کاربران مهیا شده است. با استفاده از این سیستم شما از اتصال به اینترنت با استفاده از سیمها و کابلها رهایی پیدا میکنید که خودش بسیار مهم است.حال نکاتی وجود دارد که این امکان را به شما میدهد که بهترین استفاده را از سیستم بیسیم خود داشته باشید و از زندگی مدرن دیجیتال بهره بهتری ببرید.
اولین راه:
سیگنالی که سیستمهای بیسیم دریافت میکنند برد زیادی ندارد و حتی ممکن است دیوار و یا شی حجیمی در آن اختلال ایجاد کند. بنابراین Router را در جایی نصب کنید که بهترین برد ممکن را دارد. آن را در مکانی مسطح قرار دهید و از نزدیک کردن آن به اجسام بزرگ بپرهیزید. بعضی اوقات ممکن است سیستم بدون سیم همسایهها هم در کار شما اختلال ایجاد کنند بنابراین اطمینان حاصل کنید که کانالی را انتخاب کردهاید با دیگر سیستمها مداخله نمیکند.
راه دوم:
انجام پروژه شبکه عصبی معمولا آنتنهایی که روی دستگاه اصلی wirelessها وصل می شود کوتاه است اما قابلیت دریافت سیگنال از همه جهات را دارد و به همین دلیل است که شما می توانید در هر نقطه از منزل و یا اتاق کارتان حرکت کنید و همچنان خط فعال اینترنت داشته باشید اما به هر حال برد آن کم است. کاری که شما میتوانید بکنید اضافه کردن یک آنتن مستقیم (directional channel) است که روی محلهای ثابت، سیگنالهای قویتری میدهد. با این کار شما در محلی که بیشتر در آن از رایانهتان استفاده میکنید قویترین سیگنال را خواهید داشت.
راه سوم:
استفاده از wireless repeater هم راه مناسبی برای بهتر کردن ارتباط شما هست. این دستگاهها دقیقا به شکل Router شما کار میکنند اما به جای اینکه سیگنال تولید کنند روی سیگنالهای موجود کار میکنند. برای داشتن این سیستم هیچ احتیاجی به سیمها و کابلها ندارید و با استفاده از آن یک شبکه قوی با ارتباط کامل خواهید داشت.
معرفی ۱۰ لپتاپ مناسب براي دانشجويان توسط سایت ZDNET
انجام پروژه شبکه عصبی سايت ZDNet براي كمك به پدران و مادراني كه قصد خريد لپتاپ براي فرزنداني را دارند كه تازه از مقطع دبيرستان فارغالتحصيل و راهي دانشگاه شدهاند فهرستي از ۱۰ لپتاپ مناسب و در رنج قيمتي ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار را معرفي كرده است.اين لپتاپها علاوه بر كارايي مناسب براي انجام تكاليف و تحقيقات و هر از گاهي هم بازي و سرگرمي براي دانشجويان مناسب است.كارشناسان ZDNet به والدين توصيه ميكنند كه قبل از خريد لپتاپ براي فرزندانشان به ۴ فاكتور وزن، اندازه، ظاهر و قدرت رايانش توجه كنند و اول از همه دريابند براي فرزندشان كداميك از اين فاكتورها مهمتر است.
وزن و اندازه
انجام پروژه شبکه عصبی وزن و اندازه دو فاكتور بسيار مهم است. چون دانشجو مجبور است لپتاپ خود را هر روز از خانه تا دانشگاه حمل كند. لپتاپهاي ۱۳ اينچي بهترين سايز براي دانشجويان است. اما باز هم به والدين توصيه ميشود قبل از خريد اندازه لپتاپ مورد علاقه فرزندتان را بپرسيد.
ظاهر
ظاهر لپتاپ از اين جهت حايز اهميت است كه دانشگاه يك محيط كاملا اجتماعي است و زيبايي لپتاپ براي دانشجويان مهم است. اگر دانشجوي شما در رشته تجارت تحصيل ميكند به لپتاپهايي با كارآيي حداقل فكر كنيد و براي اين افراد به طور مثال لپتاپ Toshiba Qosmio نخريد و اگر براي دانشجوي شما ظاهر مهم است، از خريد لپتاپهاي زرق و برق دار اجتناب كنيد و هرگز لپتاپ Lenovo كلاسيك براي او نخريد و حتي اگر براي دانشجوي شما رنگ مهمترين فاكتور به شمار ميرود، هيچ گاه لپتاپ صورتي نخريد.
نتبوكها
شايد به دليل كم وزن بودن و قيمت پایین نتبوكها، به خريد آنها فكر كنيد. اما اگر ميخواهيد كه دانشجوي شما بيش از چند سال از لپتاپ خود استفاده كند، نوتبوك گزينه بهتري است. از آنجا كه برخي دانشجويان چند فعاليت مانند ارسال E-mail و پيام فوري، وب گردي، كار با Word، گوش دادن به موسيقي و ويرايش تصوير را به طور همزمان انجام ميدهند، نتبوكها به عنوان يك دستگاه اصلي خيلي مناسب نسيتند.
زمان خريد
بهترين زمان براي خريد لپتاپ، فصل خريد مدرسهها است. زيرا تا قبل از شروع ترم تحصيلي جديد دو سيستم عامل جديد Windows 7 و Mac OS Xsnow Leopard نيز به بازار عرضه شده و لپتاپهاي جديد مبتني بر اين سيستم عاملها خواهند بود.
نسخه آزمایشی نرم افزار موزیلا Prism 1.0 منتشر شد
انجام پروژه شبکه عصبی پروژه Mozilla’s Prism مدتها در آزمایشگاه نرم افزاری موزیلا در حال تست و بررسی بود، ضمن آنکه برخی شرکت های همکار بنیاد موزیلا نیز از آن استفاده می کردند و اشکالات آنرا گزارش می دادند. هرچند معرفی این پروژه توسط تیم توسعه دهندگان آن، زمان زیادی را برد اما سرانجام موزیلا نسخه آزمایشی اول Prism را در وبلاگ رسمی خود معرفی کرد. اما Prism چیست ؟! اگر می دانید Prism چیست و علاقه ای به دانستن جزئیات آن ندارید پیشنهاد می کنیم مستقیماً به لینک های انتهای این مطلب مراجعه کنید تا بتوانید اولین نسخه آنرا دانلود کنید. اما اگر نمی دانید باید بگوییم Prism یک نرم افزار جهت اجرا بر روی محیط دیسکتاپ است که توسط موزیلا توسعه داده شده است. موزیلا همان بنیادی است که برای ساختن مرورگر فایرفاکس مشهور شده است.
انجام پروژه شبکه عصبی Qipit كاملا رايگان است؛ اگرچه فاقد ويژگي فوقالعاده OCR يا تشخيص نوري حروف است. اين ويژگي متن سند را به اطلاعات قابل جستوجو تبديل كرده و حتي ميتواند اطلاعات تماس را از يك كارت تجاري بيرون بكشد. اگر شما تنها گاهي به ارسال دورنگار نياز داريد بد نيست نگاهي به اين سرويسها كه هزينه قابل توجهي ندارند، بيندازيد.
آخرین و شاید شیک ترین لپ تاپ دل
انجام پروژه شبکه عصبی آخرين محصول شركت دل شايد شيك ترين دستگاهي باشد كه اين شركت تا كنون توليد كرده است. اين كامپيوتر كيفي يا لپ تاپ كليهء استانداردهاي طراحي را رعايت كرده، اما يك كامپيوتر كيفي لوكس محسوب مي شود چون قيمت آن در پايين ترين سطح ۱۹۹۹ دلار تعيين شده است. با توجه به مسائل اقتصادي و كاهش روزافزون قيمت لپ تاپ ها اين سوال پيش ميايد كه آيا شركت دل سياست درستي را در پيش گرفته است يا خير. آدامو از هر جهت با MacBook Air شركت اپل (با قيمت ۱۷۹۹ دلار) و مدل ThinkPad X301 شركت Lenovo قابل مقايسه است. اگرچه اين لپ تاپ از رقباي خود باريك تر است اما يك پوند بيشتر از آنها وزن دارد.
انجام پروژه شبکه عصبی اين اولين لپ تاپي است كه برچسب هاي مايكروسافت و اينتل بر روي آن مشاهده نمي شود. درب باطري آن نيز ديده نمي شود چون كاربر آن را تعويض نمي كند. صفحه نمايش آن ۱۳٫۴ اينچ است كه دقت بسيار بالايي دارد. با دو گيگابايت حافظه اين دستگاه قادر است عمده نيازهاي كاربر را تامين كند، اما توان پردازش آن براي كارهاي گرافيكي پيشرفته و بازي هاي سه بعدي پايين است. عمده ترين نكته تعجب برانگيز تغيير استراتژي شركت دل در ارائه اين محصول است. در جايي كه دل همواره بخش عمدهء بازار را با محصولات ارزان قيمت و استاندارد مورد هدف قرار مي داد و برند خود را نيز در همين حوزه تثبيت كرد. ورود به بازار كامپيوتر هاي لوكس آنهم در شرايط اقتصادي فعلي بسيار سوال برانگيز است. سادگي و كاربرد، يعني شعارهاي سابق اين شركت كه مطلوبيت زياد نيز داشت، در حال حاضر عمده ترين عوامل تصميم گيري خريداران در بازار كامپيوتر محسوب مي شوند.
بهترین رسانههای آنلاین دنیا معرفی شدند
انجام پروژه شبکه عصبی جشنواره «وبی» (Webby) که به اسکار وب شهرت دارد بهترین رسانههای آنلاین سال را انتخاب کرد. در جشنواره Webby امسال روزنامههای آمریکایی نیویورک تایمز و بوستون گلاب و روزنامه انگلیسی گاردین به عنوان بهترینهای آنلاین در دنیای رسانهها انتخاب شدند. همچنین اسکار وب از هفته نامه اکونومیست، رادیو دولتی ملی، شبکه بیبیسی و سایت خبری هافینگتون پست تقدیر کرد. سایت Nytimes.com جایزه بهترین مقالات را به خود اختصاص داد و روزنامه گاردین جایزه بهترین سایت را دریافت کرد. بوستون گلاب و نیویورک تایمز جوایزی را در بخش عکسهای آنلاین دریافت کردند و وبلاگ «دمکراسی در آمریکا» که روی سایت هفتهنامه اکونومیست منتشر میشود نخل بهترین وبلاگ سیاسی را دریافت کرد. از میان برندگان دیگر میتوان به سایت اشتراک گذاری عکس «فلیکر»، سایت Mint.com برای خدمات مالی و سایت Digg برای شبکههای اجتماعی اشاره کرد. همچنین سرویس میکرو وبلاگ «توییتر» به عنوان «پدیده سال» معرفی شد. این اسکار وب همه ساله توسط آکادمی بینالمللی هنرهای دیجیتال در واشنگتن برگزار میشود.
Cloud Computing وب را متحول می کند
انجام پروژه شبکه عصبی در سال هاي اخير شركت هايي مثل آمازون، مايكروسافت و گوگل سردمدار عصر پردازش ابري Cloud Computing بوده اند. با استفاده از اين تكنولوژي شركت ها و افراد مي توانند توان پردازش “كرايه” كنند و تنها به ميزان نيازشان خدمات پردازشي خريداري نمايند. به مانند ديگر صنعت هاي نوظهور، نوآوري و خلاقيت در اين حوزه زياد بوده است. يكي از شركت هاي جديد موسوم به Cloudkick نرم افزار مديريت و جابجايي اطلاعات مابين شركت هاي خدمات ابري Cloud Computing Services را ارائه مي كند. اين نرم افزار رابطي يكپارچه در اختيار كاربر قرار مي دهد و مديريت اطلاعات را صرف نظر از اينكه داده ها در كدام شركت نگهداري مي شوند را تسهيل مي سازد. محصول ديگر اين شركت Cloudshift نام دارد كه جابجايي داده ها ما بين ارائه كنندگان خدمات ابري را تنها با چند كليك ممكن مي كند. به طور مثال كاربر مي تواند نرم افزاري را از سرورهاي آمازون به سرورهاي شركت هاي رقيبي همچون Rackspace منتقل كند. بدين ترتيب كاربران تنها به يك ارائه كننده محدود نشده و در صورتي كه شركتي خدماتش را با قيمت پايين تري ارائه دهد به راحتي با آ ن ارتباط برقرار كرده و داده هايشان را منتقل مي كنند.
انجام پروژه شبکه عصبی دن دي اسپالترو كه يكي از بنيان گذاران Cloudkick است مي گويد: “بسياري از شركت ها از پردازش ابري اجتناب مي كنند چون علاقه ندارند شركت ديگري به تمامي اطلاعاتشان دسترسي داشته باشد. اين شركت ها نگرانند كه مبادا به ارائه كنندهء خدمت خاصي وابسته شده و نقل و انتقال اطلاعات به شركت خدمات ابري ديگر برايشان گران تمام شود. نقل و انتقال اطلاعات از يك شركت خدماتي به شركتي ديگر مي تواند سخت باشد چون ممكن است كه اين شركت ها استانداردهاي ثبت اطلاعات متفاوتي داشته باشند.”
انجام پروژه شبکه عصبی Cloudkick محصول جديد خود را در كنفرانسي در Mountain View كاليفرنيا ارائه داد و بهترين جايزه نرم افزار در اين كنفرانس را از آن خود كرد. اين شركت هم اكنون ۱۶۰۰ مشتري دارد و ۱۲۵۰۰ كامپيوتر سرور را مديريت مي كند. در حال حاضر نرم افزار مديريت و داشبورد اين شركت مجاني ارائه مي شود و كاربر مي تواند account پردازش ابري خود را در اين سايت به طور مجاني ايجاد نمايد.
زبان برنامه نویسی پایتون
انجام پروژه شبکه عصبی پایتون یک زبان برنامه نویسی محبوب است. این توسط Guido van Rossum ایجاد شده و در سال ۱۹۹۱ منتشر شد.
این زبان برای:
-
-
- توسعه وب (سمت سرور) ،
- توسعه نرم افزار،
- ریاضیات ،
- برنامه نویسی سیستم
-
پایتون چه کاری می تواند انجام دهد؟
-
-
- پایتون را می توان در سرور برای ایجاد برنامه های وب استفاده کرد.
- پایتون را می توان در کنار نرم افزار برای ایجاد گردش کار استفاده کرد.
- پایتون می تواند به سیستم های پایگاه داده متصل شود. همچنین می تواند پرونده ها را بخواند و تغییر دهد.
- از پایتون می توان برای مدیریت داده های بزرگ و انجام ریاضیات پیچیده استفاده کرد.
- پایتون را می توان برای نمونه سازی سریع یا برای تولید نرم افزار آماده تولید استفاده کرد.
-
چرا پایتون؟
-
-
- پایتون روی سیستم عامل های مختلف (ویندوز ، مک ، لینوکس ، تمشک پی و غیره) کار می کند.
- پایتون نحوی ساده شبیه به زبان انگلیسی دارد.
- پایتون دارای نحوی است که به توسعه دهندگان امکان می دهد برنامه هایی با خطوط کمتری نسبت به برخی زبانهای برنامه نویسی بنویسند.
- پایتون روی یک سیستم مترجم کار می کند ، به این معنی که کد می تواند به محض نوشتن اجرا شود. این بدان معنی است که نمونه سازی بسیار سریع می تواند انجام شود.
- با پایتون می توان به روشی ، روشی شی گرا یا روشی کارآمد رفتار کرد.
-
انجام پروژه شبکه عصبی جدیدترین نسخه اصلی Python ، پایتون ۳ است که در این آموزش از آن استفاده خواهیم کرد. با این حال ، پایتون ۲ ، اگرچه با چیزی غیر از به روزرسانی های امنیتی به روز نمی شود ، اما هنوز هم کاملاً محبوب است.
در این آموزش پایتون در ویرایشگر متن نوشته خواهد شد. نوشتن پایتون در یک محیط توسعه یکپارچه ، مانند تونی ، پیچارم ، Netbeans یا Eclipse ممکن است که مخصوصاً هنگام مدیریت مجموعه های بزرگتر پرونده های پایتون مفید هستند.
Python syntax در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی
-
-
- پایتون برای خوانایی طراحی شده و شباهت هایی با زبان انگلیسی با تأثیر ریاضیات دارد.
- پایتون بر خلاف سایر زبانهای برنامه نویسی که غالباً از دزدگیرها یا پرانتز استفاده می کنند ، از خطوط جدید برای تکمیل یک فرمان استفاده می کند.
- پایتون برای تعریف دامنه ، با استفاده از فضای سفید ، به تورفتگی متکی است. از جمله دامنه حلقه ها ، توابع و کلاس ها. سایر زبان های برنامه نویسی اغلب از براکت های فرفری برای این منظور استفاده می کنند.
-
زبان برنامه نویسی جاوا
تنظیم محیط توسعه جاوا و یادگیری اصول اساسی برنامه نویسی شی گرا
انجام پروژه شبکه عصبی این آموزش بخشی از سری برنامه نویسی Introduc to Java است. اگرچه مفاهیم مورد بحث در آموزش های فردی از نظر ماهیت مستقل است ، اما با پیشرفت در سریال ، مؤلفه دست ساز نیز ساخته می شود. توصیه می کنم قبل از اقدام ، پیش نیازها ، تنظیمات و جزئیات سری را مرور کنید.
در این آموزش:
- عملکرد هر یک از اجزای سازنده پلت فرم جاوا را درک کنید
- بیاموزید که چگونه زبان جاوا ساختار یافته است
- با پیمایش اسناد Java API آشنا شوید
- JDK و Eclipse IDE را بارگیری و نصب کنید
- محیط توسعه Eclipse خود را تنظیم کنید
- اجزای اصلی Eclipse و نحوه استفاده از آنها را برای توسعه جاوا درک کنید
- یک پروژه جاوا جدید در Eclipse ایجاد کنید
- درک کنید که چگونه پارادایم شی گرا از پارادایم برنامه ریزی ساختار یافته متفاوت است
- ویژگی های اصلی یک شی را بدانید
- فوایدی را که ناشی از اصول تعریف برنامه نویسی شی گرا (OOP) است ، درک کنید
نمای کلی پلت فرم جاوا
انجام پروژه شبکه عصبی از فناوری جاوا برای توسعه برنامه های کاربردی برای طیف گسترده ای از محیط ها ، از دستگاه های مصرف کننده گرفته تا سیستم های سازمانی ناهمگن استفاده می شود. در این بخش نمایی سطح بالایی از پلتفرم جاوا و اجزای تشکیل دهنده آن بدست آورید. مانند هر زبان برنامه نویسی ، زبان جاوا ساختار ، قوانین نحو و الگوی برنامه نویسی خاص خود را دارد. الگوی برنامه نویسی زبان جاوا مبتنی بر مفهوم برنامه نویسی شی گرا (OOP) است که ویژگی های این زبان را پشتیبانی می کند. زبان جاوا مشتق گرفته از زبان C است ، بنابراین قوانین نحوی آن بسیار شبیه C است. به عنوان مثال ، بلوک های کد به روش ها تعدیل می شوند و توسط بریس ها ({و imited) محدود می شوند و متغیرها قبل از استفاده اعلام می شوند. از لحاظ ساختاری ، زبان جاوا با بسته ها شروع می شود. یک بسته بندی مکانیزم فضای نام جاوا است. در بسته ها کلاس ها وجود دارند و در داخل کلاس ها روش ها ، متغیرها ، ثابت ها و موارد دیگر قرار دارند. درباره آموزش قسمتهای زبان جاوا در “آموزش اصول زبان Java” اطلاعات بیشتری کسب کنید.
کامپایلر جاوا
انجام پروژه شبکه عصبی هنگامی که برای پلتفرم جاوا برنامه ریزی می کنید ، کد منبع را در پرونده های .java می نویسید و سپس آنها را کامپایل می کنید. کامپایلر کد شما را در برابر قوانین نحوی زبان بررسی می کند ، سپس bytecode را در پرونده های .class می نویسد. Bytecode مجموعه ای از دستورالعمل هاست که برای اجرای آن بر روی یک ماشین مجازی جاوا (JVM) طراحی شده است. در افزودن این سطح انتزاع ، کامپایلر جاوا با سایر کامپایلرهای زبان متفاوت است ، که دستورالعمل های زبان مونتاژ مناسب برای چیپست CPU را که برنامه اجرا خواهد شد، می نویسد.
ماشین مجازی جاوا (JVM)
انجام پروژه شبکه عصبی در زمان اجرا ، JVM پرونده های کلاس را خوانده و تفسیر می کند و دستورالعمل برنامه را بر روی بستر سخت افزاری بومی که برای آن JVM نوشته شده است ، اجرا می کند. JVM کد بایت را دقیقاً تفسیر می کند که یک CPU دستورالعمل های زبان مونتاژ را تفسیر می کند. تفاوت در این است که JVM بخشی از نرم افزار است که به طور خاص برای یک پلتفرم خاص نوشته شده است. JVM قلب اصل “نوشتن یک بار ، هر مکان” در زبان جاوا است. کد شما می تواند روی هر چیپست که اجرای مناسب JVM در آن موجود است اجرا شود. JVM برای سیستم عامل های اصلی مانند Linux ™ و Windows® در دسترس است و زیر مجموعه های زبان جاوا در JVM برای تلفن های همراه و تراشه های سرگرمی اجرا شده است.
جمع کننده زباله
انجام پروژه شبکه عصبی به جای مجبور کردن شما از اختصاص حافظه (یا استفاده از یک کتابخانه شخص ثالث) ، پلتفرم جاوا مدیریت حافظه را خارج از جعبه فراهم می کند. هنگامی که برنامه جاوا شما را در زمان اجرا یک نمونه از شیء ایجاد می کند ، JVM بطور خودکار فضای حافظه را برای آن شی از یک قسمت از حافظه اختصاص می دهد. جمع آوری زباله های جاوا در پس زمینه اجرا می شود ، و پیگیری می کند که کدام اشیاء دیگر به برنامه احتیاج ندارند و حافظه را از آنها پس می گیرند. این رویکرد در استفاده از حافظه به عنوان مدیریت ضمنی حافظه خوانده می شود زیرا نیازی نیست که شما یک کد دست زدن به حافظه را بنویسید. جمع آوری زباله یکی از ویژگی های اساسی عملکرد پلت فرم جاوا است.
کیت توسعه جاوا
انجام پروژه شبکه عصبی هنگامی که یک کیت توسعه جاوا (JDK) را بارگیری می کنید ، علاوه بر کامپایلر و ابزارهای دیگر ، یک کتابخانه کلاس کاملی از ابزارهای از پیش ساخته که به شما در انجام کارهای متداول توسعه نرم افزار کمک می کند ، می کنید. بهترین راه برای درک ایده ای در مورد بسته های JDK و کتابخانه ها ، بررسی اسناد رسمی آنلاین API جاوا است که Javadoc نیز نامیده می شود. نسخه آزمایشی سریع زیر را مشاهده کنید تا ببینید چگونه می توانید در جاوادوک دور شوید.
زبان برنامه نویسی C
نحوه نوشتن برنامه C: راهنمای گام به گام
انجام پروژه شبکه عصبی در این بخش با نحوه نوشتن یک برنامه C با رهنمودهای گام به گام ما آشنا می شوید. تاکنون مفاهیم مختلف برنامه نویسی C را آموخته ایم و آماده نوشتن برنامه هایی با پیچیدگی متوسط و یا توسعه پروژه ها هستیم. این دستورالعمل جامع و گام به گام ما در مورد نحوه نوشتن یک برنامه C است. مارتین فاولر گفت “هر شخص احمق می تواند کدی بنویسد که یک کامپیوتر بتواند آن را بفهمد. برنامه نویسان خوب کدی را می نویسند که انسان بتواند آن را بفهمد”. یک برنامه نویس می تواند کدهای پیچیده را برای حل کار بنویسد ، اما فقط یک برنامه نویس درخشان برنامه هایی را می نویسد که توسط دیگران تعبیر می شود و در صورت بروز هرگونه خطا می تواند حفظ شود. بنابراین ، قبل از نوشتن برنامه های پیچیده ، ایده ی خوبی است که برخی از تکنیک های برنامه نویسی را رعایت کنید زیرا برنامه های خوب نوشتاری دارای چندین ویژگی هستند. برنامه های خوب و نوشته شده و فاقد فهم ، اشکال زدایی یا حفظ آسان تر هستند. برنامه هایی که به خوبی نوشته شده و دارای تورفتگی هستند به گونه ای کارآمد ، انعطاف پذیر و قوی طراحی شده اند. بنابراین ، چگونه باید نوشتن کد را شروع کنم و بعد از آن چه مراحلی را باید دنبال کنم؟ در اینجا ، شما را در مراحل مهم تدوین برنامه راهنمایی خواهیم کرد که دارای خصوصیات فوق هستند.
مراحل اصلی برنامه نویسی به زبان C:
-
-
- طراحی برنامه
- برنامه نویسی برنامه
- تست و اشکال زدایی برنامه
-
طراحی برنامه
انجام پروژه شبکه عصبی طراحی برنامه بنیادی است که در قلب چرخه توسعه برنامه قرار دارد. قبل از دستیابی به کد منبع ، درک برنامه از همه طرف و تدوین استراتژی توسعه برنامه بسیار مهم است. می توان طراحی برنامه را به چهار مرحله تقسیم کنید:
-
-
- تحلیل مسئله
- ایجاد ساختار برنامه یا چاپ آبی
- توسعه الگوریتم برنامه
- انتخاب صحیح دستورات کنترل
-
انجام پروژه شبکه عصبی اولین قدم برای بدست آوردن ایده واضح از مسئله و کارهایی که می خواهید برنامه انجام دهد ، است. بنابراین سؤالات زیر را از خود بپرسید:
-
-
- ورودی برنامه شما چه خواهد بود؟
- خروجی چه خواهد بود؟
- شرایط مختلفی که در طول برنامه اعمال خواهد شد چیست؟
-
پس از پاسخ به سؤالات فوق ، باید تصمیم بگیرید که چگونه کار را انجام دهید. از آنجا که C یک زبان ساختاری است ، از رویکرد از بالا به پایین به معنای شکستن کل مسئله به کارهای کوچکتر است. اکنون ساده کردن کد های فرعی های کوچکتر ساده تر است. این کار یک کد قابل خواندن و مدولار را تولید می کند که درک دیگران برای دیگران بسیار مهم است.
توسعه الگوریتم برنامه
انجام پروژه شبکه عصبی این مرحله مهم طراحی برنامه است. وقتی ایده کلی گرفتید و مشکل را به زیرمجموعه های کوچکتر ریختید ، وقت آن است که جزئیات را خراشیده و مراحل به مرحله را انجام دهید ، که به عنوان الگوریتم در برنامه نویسی شناخته می شود. این همچنین به عنوان شبه کد شناخته می شود. پس از توسعه الگوریتم ، شما باید نمودار نمودار ، نمایش تصویری الگوریتم را ترسیم کنید. راه های مختلفی برای حل مشکل وجود دارد و این به شما بستگی دارد که به کدام روش بروید. به عنوان مثال ، برای مرتب سازی آرایه می توانید از مرتب سازی حباب ، مرتب سازی درج یا نوع انتخاب استفاده کنید.
انتخاب صحیح عبارات کنترلی
انجام پروژه شبکه عصبی در یک برنامه یا پروژه پیچیده C ، شما باید از تعداد زیادی عبارات کنترلی مانند اگر … دیگری استفاده کنید ، در حالی که یا برای هدایت جریان اجرای آن هستید. هر الگوریتم یا تصمیم گیری می تواند با استفاده از ساختار دنباله ، ساختار انتخاب و ساختار حلقه محقق شود. از عبارات کنترلی مناسب استفاده کنید که باعث می شود کد شما آسان و بدون خطا باشد. انتخاب روشی مناسب برای ارائه اطلاعات ، اغلب می تواند طراحی برنامه را آسان و ساده جلوه دهد. سعی کنید از استفاده از عبارات Goto خودداری کنید. هنگامی که چاپ کامل آبی رنگ برنامه را تهیه کردید ، نوبت به نوشتن کد منبع براساس الگوریتم رسیده است. این بدان معنی است که آماده ترجمه نمودار جریان کاری خود به مجموعه ای از دستورالعمل ها هستید. زمان آن رسیده است که از دانش خود در مورد برنامه نویسی C استفاده کنید و سعی کنید کدهای خود را تا حد امکان ساده بنویسید.
در ادامه عناصر برنامه نویسی آمده است:
-
-
- مستندات مناسب یا اظهار نظر
- روش مناسب برای ساخت بیانیه ها
- قالب های ورودی / خروجی را پاک کنید
- کلیات برنامه
-
هدف اصلی این مرحله ، خواندن کد برای دیگران است. انتخاب اسم متغیر معنی دار و استفاده صحیح از نظرات بخش اساسی این مرحله است. نظرات ضروری هستند اما باید نظرات خوبی داشته باشند.
روش مناسب برای ایجاد اظهارنظرها
- در هنگام نوشتن کد ، بیانیه شما باید ساده و مستقیم با تورفتگی مناسب باشد.
- سعی کنید از یک عبارت در هر خط استفاده کنید.
- از پرانتز و تورفتگی مناسب استفاده کنید
- از حلقه های ساده استفاده کنید و از لانه کردن سنگین حلقه ها خودداری کنید
تست و اشکال زدایی برنامه
در این مرحله کد منبع خود را برای بررسی خطا بررسی می کنید. خطا ممکن است باشد:
- خطاهای نحوی
- خطاهای زمان اجرا
- خطاهای منطقی
- خطاهای نهفته
انجام پروژه شبکه عصبی کامپایلر به تشخیص خطاهای نحوی و معنایی کمک می کند. این یک برنامه کامپیوتری است که کد منبع را به کد اجرایی یا زبان دستگاه تبدیل می کند. لطفاً برای درک دقیق جزئیات ، از برنامه معمولی برنامه C استفاده کنید. کامپایلر قادر به تشخیص خطاهای زمان اجرا و منطقی نیست ، بنابراین نیاز به آزمایش انسان نیز هست. اشکال زدایی به معنای اصلاح خطاهای برنامه نویسی است. روشهای مختلفی برای اشکال زدایی در کد منبع وجود دارد. عبارتهای printf را در مراحل مختلف قرار دهید تا مقادیر متغیر یا خروجی را ببینید. این به شناسایی خطا کمک می کند. روش دیگر روند کسر است. کد خطای احتمالی را از برنامه حذف کنید. بسیاری از روش های استفاده از رمزگذار به عنوان بک ترک برای اشکال زدایی. در این روش کد منبع تا زمان شناسایی خطا به عقب ردیابی می شود.
کارآیی برنامه
بهره وری برنامه مربوط به زمان اجرای برنامه و مصرف حافظه است. اگر تمام تکنیک های فوق را رعایت کنید ، برنامه شما نیز کارآمد و مؤثر خواهد بود. در آخر برخی نکات برای بهبود کارآیی برنامه ذکر شده است.
-
-
- با انتخاب یک الگوریتم ساده ، مؤثر و عبارات منطقی ، عاقل باشید.
- آرایه ها و رشته ها را با اندازه مناسب اعلام کنید و در صورت امکان از استفاده از آرایه چند بعدی خودداری کنید.
- در هنگام برخورد با آرایه ها و رشته ها، در لیست اولویت های خود نشانگر قرار دهید.
-