انجام پروژه طراحی اجزا
انجام پایان نامه سمینار پروپوزال مقاله تحقیق و پروژه های دانشجویی طراحی اجزا
انجام پروژه طراحی اجزا
انجام پروژه طراحی اجزا دپارتمان مهندسی مکانیک موسسه پژوهشی تامسون رویترز در سال ۱۳۹۰به پیشنهاد چند تن از اساتید دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی راه اندازی شد و کار خود را با انجام پایان نامه های مکانیک در گرایش جامدات و سیالات آغاز نمود. با رشد تقاضا برای انجام پایان نامه های مکانیک در گرایش های مختلف دپارتمان تصمیم به جذب دانشجویان دکترای دانشگاه های خواجه نصیر، شریف، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت و فردوسی مشهد نمود. اکنون دپارتمان با بیش از ۱۵۰پژوهشگر در بخش انجام پایان نامه های کارشناسی ارشد در حال فعالیت است. همچنین در سال های گذشته با تأسیس و توسعه مراکز آموزش علمی کاربردی و پذیرش دانشجویان در مقطع کاردانی و کارشناسی دپارتمان اقدام به جذب بیش از ۱۰۰ کارشناس ارشد از دانشگاه های معتبر برای پاسخ به نیازهای دانشجویان عزیز در مقطع کاردانی و کارشناسی نمود که هم به یاری و مشاوره این دانشجویان پرداخته و هم باعث ایجاد اشتغال و غنای علمی و پژوهشی فارغ التحصیلان عزیز این رشته می شود. رشته مهندسی مکانیک: رشته مهندسی مکانیک رشته ای است که در رابطه با ساخت و طراحی اجزای آگاهی می دهد. هدف از ارائه این رشته تربیت کارشناسانی است که بتوانند در زمینه های راه اندازی دستگاه ها، شناخت مجموعه های سخت افزاری ،توسعه، تعمیر و اصلاح،نگهداری و عیب یابی فعالیت کنند. مکانیک به طور مستقل به ۲ جزء تقسیم می شود که عبارتند از: طراحی کاربردی و تبدیل انرژی به اجزای قابل لمس و فیزیکی اجزا گفته می شود مانند بردهای الکترونیکی و مدارها.نرم افزار به جزء های غیرقابل لمس در اجزای توربین گفته می شود در واقع نرم افزار به کامپیوتر دستور می دهد که چه کاری را انجام دهد. این رشته در مقطع کارشناسی به دو گرایش به سخت افزار و نرم افزار نیز تقسیم می گردد. که دانشجویان در گرایش نرم افزار زمینه های مختلف برنامه نویسی را در سیستم عامل های مختلف می آمورند و در گرایش سخت افزار نوع فعالیت انواع قطعات، بردها و تجهیزات کامپیوتری را می آموزند.
انجام پروژه طراحی اجزا
انتخاب رشته مانند انتخاب دانشگاه نقشی اساسی در شکل گیری آینده هر شخص دارد، در واقع انتخاب رشته یکی از مهم ترین و حساس ترین تصمیم هایی است که افراد برای ورود به دانشگاه ها باید آن را اتخاذ کنند. انتخاب رشته یکی از مقوله هایی است که اگر اشتباهی در آن صورت بگیرد هیچ بازگشتی برای آن وجود نخواهد داشت، پس داوطلبان باید این مرحله را بسیار جدی بگیرند. یکی از راه هایی که می تواند کمک شایانی در زمینه انتخاب رشته به داوطلبان داشته باشد. مشورت با مشاوران انتخاب رشته و تحقیق و مطالعه در رابطه با رشته دلخواه است.
تعداد واحدها
انجام پروژه طراحی اجزا دانشجو برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار بایستی علاوه بر دروس جبرانی، ۳۲ واحد درسی و تحقیقاتی را بشرح زیر بگذارند. اصلی و تخصصی ۲۱ یا ۲۴ واحد سمینار ۲ واحد پروژه ۶ یا ۹ واحد جمع ۳۲ واحد دروس جبرانی دروس زیر بعنوان دروس جبرانی این دوره پیشنهاد می شوند. انتخاب نهایی دروس جبرانی با گروه آموزشی است. دانشجو موظف است دروس جبرانی را طبق آئین نامه های مربوطه بگذراند :
- معماری کامپیوتر
- اصول طراحی سیستم های عامل
- ساختمان داده ها و الگوریتم ها
- ریاضیات مهندسی
- نظریه زبانها و ماشین ها
نقش و توانایی یا کارایی
-
- طراحی سیستمهای نرم افزاری بزرگ نظیر پایگاه داده ها، سیستمهای عامل، زبانهای برنامه سازی، کامپایلرها و سیستمهای خبره، سیستمهای حفاظت داده
- قابلیت تولید نرم افزارهائی که توسعه اتوماتیک نرم افزارها را ممکن میسازند نظیر ویرایشگرهای متن، ویرایشگرهای صفحه، ویرایشگرهای مبتنی بر نحو
- هدایت پروژه نرم افزاری در مراکز تحقیقاتی کشور
- ارزیابی کارآئی و صحت سیستمهای نرم افزاری و فرمول کردن نیازها
- استخدام در موسسات آموزشی کشور
انجام پروژه های دانشجویی برنامه نویسی از دیر باز رویای تمامی طراحان اولیه کامپیوتر ساخت ماشین هایی بود که بتوانند رفتاری شبیه به انسان داشته باشند، خودشان تصمیم بگیرند،بتوانند رفتاری منطقی و معقول داشته و احساس برخورد با یک موجود هوشمند را در انسان بوجود آورند، که این رویا با ساخت کامپیوتر تا حدودی به حقیقت بدل گشت. در واقع هوش مصنوعی عبارت است از مطالعه این که چگونه کامپیوترها را میتوان وادار به کارهایی کرد که در حال حاضر انسانها آنها را بهتر انجام میدهند. در ساخت هوش مصنوعی علوم زیادی کاربرد دارد از جمله: فلسفه، ریاضیات، عصب شناسی، مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، نظریه سیستم ها، روان شناسی ،زیست شناسی، زبان شناسی،علوم اجتماعی ، نظریه اطلاعات ، علوم شناختی، نظریه پیچیدگی و…
رشته و گرایش هوش مصنوعی
-
- انجام پروژه طراحی اجزا رشته مهندسی کامپیوتر به طراحی و ساخت روش های مختلف جهت استفاده مناسب و کارا از کامپیوتر می پردازند و در دنیای امروز از اهمیت زیادی برخوردار است. هدف از طی این دوره تربیت کارشناسانی است که در زمینه تحلیل و طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاه ها و مجموعه های سخت افزاری جدید، بررسی و شناخت مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری موجود، نگهداری، عیب یابی، تعمیر، اصلاح و توسعه روش ها و تکنولوِژی ها فعالیت کنند. انجام پروژه های دانشجویی برنامه نویسی هوش مصنوعی یکی از گرایش های مهندسی کامپیوتر محسوب می شود. دانشجویان در این گرایش با مطالب جدیدی مانند: شبکه های عصبی، هوش مصنوعی پیشرفته، تئوری فازی و پردازش تصویر آشنا می شوند. گرایش هوش مصنوعی، گرایشی ما بین نرم افزار و معماری کامپیوتر است و در هر گرایش کاربردهایی دارد. قبول شدگان در این گرایش می توانند جنبه نرم افزاری یا جنبه سخت افزاری آن را دنبال نمایند. انجام پروژه های دانشجویی برنامه نویسی بطور عمده در این گرایش به ساخت سیستم های هوشمند و رباتیک پرداخته می شود. در کنکور سراسری کارشناسی ارشد به عنوان تنها گرایشی است که داوطلبان آن می توانند مدت زمانی مجزا (۶۰دقیقه) را صرف پاسخ به سؤالات آن کنند، دانشجویان این گرایش موارد آموزشی و کاربردی متفاوتی را می آموزند از جمله:
-
- یادگیری ماشین: یادگیری روش و الگو بصورت خودکار توسط ماشین یا کامپیوتر شبکه های عصبی: روش جدید حل مسائل هوش مصنوعی پردازش تکاملی: شاخه ای جدید از هوش مصنوعی است که یک یا چند جواب اولیه برای یک مسآله در نظر می گیرند
- رباتیک: از ترکیب شدن بسیاری از گرایش های هوش مصنوعی، الکترونیک و کنترل، مکانیک و ساخت بدان دست می یابند.
- منطق فازی: در آن بجای استفاده از دو مقدار درست و غلط از درجه درستی بین عدد ۰ و ۱ استفاده می شود.
- سیستم های خبره: کاربرد آن در طراحی و ساخت انواع ربات هاست، بطور نمونه می توان به ربات های جراح اشاره نمود.
- محاسبات نوین: انجام محاسبات ریاضی بدون عدد و به صورت نمادین
- پردازش تصویر: بهسازی تصاویر برای درک بهتر انسان که کاربرد آن در تصاویر پزشکی، جلوه های سینمایی، تصاویر قدیمی و آسیب دیده
- بینایی ماشین: درک خودکار تصاویر توسط کامپیوتر و کابرد آن، سیستم تشخیص ایراد، تشخیص الگو، روبات ها و سه بعدی سازی
- پردازش گفتار: درک صدای انسان از طریق گرفتن فرامین مربوط به صدا مانند شناسایی کاربر
- برنامه ریزی: رسیدن به یک هدف خاص از طریق برنامه ریزی یک سری عملگر، کاربرد آن در بارگیری و رباتیک
-
-
-
- انجام پروژه طراحی اجزا
- برای تحصیل در این رشته توانایی ذهنی ویِژه ای مورد نیاز نیست، البته دانشجویانی که پایه ریاضی قوی و توانایی استدلالی و استقرایی بهتری دارند موفق ترند.به دلیل سرعت پیشرفت علم در این رشته نسبت به رشته های دیگر، دانشجویان باید بطور مستمر در پی مطالب جدید و یادگیری آن ها باشند. از آنجایی که این گرایش با علوم زیادی سرو کار دارد تحصیل در آن فقط مختص به دانشجویان کامپیوتر نبوده بلکه فاغ التحصیلان رشته های برق، الکترونیک، زیست شناسی و مکانیک نیز می توانند برای ادامه تحصیل آن را انتخاب نمایند. برای ساخت یک روبات علاوه بر علم نرم افزار جهت تولید و اجرای برنامه ها و دستورات باید از علوم برق و مکانیک نیز برای ساخت ربات استفاده کرد انجام پروژه های دانشجویی برنامه نویسی بازار کار در هر رشته ای به خود شخص بستگی دارد، به عبارت دیگر به میزان تخصص و توقع اولیه فرد از بازار وابسته است. بازار کار هوش مصنوعی در ایران حوزه بسیار گسترده ای بوده و به زمینه کاری که افراد در آن فعالیت می کنند بستگی دارد. برخی از زمینه های کاری عبارتند از:
-
- پروژه های تحقیقاتی در مراکز تحقیقاتی کشور
- سیسم امنیتی ( مانند تشخیص هویت)
- سلاح های هوشمند (طراحی و ساخت)
- صنعت (مانند طراحی ربات و دستگاههای هوشمند)
- تشخیص گفتار (مانند تبدیل متن به گفتار و فشرده سازی گفتار)
- طراحی سیستم های خبره
- طراحی بازی ها
- آموزش
-
-
- انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر بر اساس این گزارش، رشته IT نیز مانند بسیاری رشتههای دیگر دارای دروس پایه، اصلی، تخصصی و عمومی است. دروس پایه در مقطع کارشناسی معمولا شامل ریاضی، معادلات دیفرانسیل، آمار و احتمالات مهندسی، فیزیک و کارگاه عمومی است. دروس اصلی شامل ساختمانهای گسسته، مبانی کامپیوتر و برنامهسازی، زبان ماشین و برنامهنویسی سیستم، ساختمان دادهها، مدارهای منطقی، معماری کامپیوتر، برنامهسازی پیشرفته، سیستمهای عامل، پایگاه دادهها و طراحی الگوریتمهاست. همچنین مهندسی نرمافزار، شبکههای کامپیوتری، مبانی الکترونیک دیجیتال، هوش مصنوعی، اصول و مبانی مدیریت، مبانی اقتصاد مهندسی، آزمایشگاه شبکه، آزمایشگاه پایگاه دادهها، شیوه ارایه مطالب علمی و فنی، زبان تخصصی و آزمایشگاه سیستمعامل از دیگر دروس اصلی این رشته بهشمار میرود. در نهایت اینکه دروس تخصصی نیز به مبانی فناوری اطلاعات، مهندسی فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیکی، مدیریت و کنترل پروژههایIT، برنامهریزی استراتژیکIT، آموزش الکترونیکی، محیطهای چندرسانهای، پروژه IT و کارآموزی تقسیم میشود.
كوچكترين هارد درايو اكسترنال ۳٫۵ اينچي جهان رونمايي شد
گوگل به مدت یک ساعت خاموش شد
ارایه پرظرفيتترين کارت حافظه NAND توسط سامسونگ
انجام پروژه طراحی اجزا شرکت سامسونگ اعلام کرد که پرظرفيتترين کارت حافظه داخلي NAND را که حجم آن نسبت به مدل پيشين تا دو برابر افزايش يافته است، با قابليت ذخيره ۳۲ گيگابايت اطلاعات به بازار عرضه ميکند. کارت حافظه ۳۲ گيگابايتي moviNAND سامسونگ نخستين کارت حافظه داخلي در جهان محسوب ميشود که به تراشه ۳۲ گيگابيتي مبتني بر فناوري ليتوگرافي ۳۰ نانومتري مجهز شده است. حافظههاي moviNAND کنوني از تراشههاي ۱۶ گيگابايتي مبتني بر فناوريهاي ۴۰ نانومتري استفاده ميکنند.هر يک از حافظههاي ۳۲ گيگابايتي moviNAND شامل هشت تراشه ۳۲ گيگابيتي ۳۰ نانومتري، يک کارت چندرسانهاي(MMC) کنترلي و يک برنامه ويژه داخلي ميشوند. کارتهاي ۳۰ نانومتبري moviNAND سامسونگ با ظرفيتهاي ۱۶، ۸ و ۴ گيگابتي نيز ساخته شدهاند.
انجام پروژه طراحی اجزا به دنبال افزايش سيستمهاي ذخيرهسازي اطلاعات شخصي در دستگاههاي ديجيتالي همراه، کارشناسان پيشبيني ميکنند که ظرف ۴ سال آتي گستره کارتهاي حافظه با ظرفيت بيشتر بسيار افزايش يابد. شرکت تحقيقاتي iSupply بر پايه مطالعات اخير خود اميدوار است که تا سال ۲۰۱۳ ميلادي ميزان عرضه حافظههاي ۳۲ گيگابايتي و بالاتر تا هشت برابر افزايش پيدا کند. تاکنون حدود ۱۲۰ ميليون کارت حافظه ۱۶ گيگابيتي NAND عرضه شده است که اين رقم ۱۳ درصد از کل حافظههاي عرضه شده در بازارهاي جهاني را شامل ميشود. احتمال ميرود که تا سال ۲۰۱۳ ميلادي ۹۵۰ ميليون عدد از اين کارتهاي حافظه وارد بازار شود که اين رقم نيز ۷۲ درصد کل کارتهاي حافظه در جهان است.
- ۳۲ گيگابايت حافظه داخلي – افزايش قابلملاحظه نسبت به حداکثر حافظه داخلي نسخه کنوني iPhone با قابليت ذخيره ۱۶ گيگابايت اطلاعات.
- پردازنده ۶۰۰ مگاهرتزي – سرعت بيشتر براي اجراي برنامهها! نسخه iPhone 3G که هماکنون در بازار فروخته ميشود، با پردازنده ۴۰۰ مگاهرتزي در اختيار کاربران قرار ميگيرد.
- رم ۲۵۶ مگابايتي – مدل کنوني iPhone شامل رم ۱۲۸ مگابايتي ميشود که تا کنون بسيار مورد قبول بوده است.
- دوربين ديجيتالي ۲/۳ مگاپيکسلي با قابليت اتوفوکوس.
- سيستم مسيرياب ديجيتالي.
- قابليت پخش برنامههاي موج FM راديو.
انجام پروژه طراحی اجزا در اين پوستر اعلام شده است که اپل مدل جديد گوشي iPhone را از نظر ظاهري و اندازه صفحهنمايش، مانند مدل ۳G خواهد ساخت. امکانات بالا بسيار قابل ملاحظه بوده و ميتواند توجه هر کاربري را به خود جلب کند، اما تحقق همه اين امکانات چندان عملي نخواهد بود. به عنوان مثال، پخش برنامههاي موج FM راديو براي اپل چندان رضايتبخش به نظر نميرسد. به طور کلي، مدل جديد اين گوشي نسبت به مدل iPhone 3G بسيار ارتقا يافته است و کارشناسان احتمال ميدهند که شرکت اپل در همايش WWDC که قرار است طي چند هفته آتي برگزار شود، مشخصات اصلي اين گوشي جديد را اعلام کند.
مرکز سمعی بصری گوگل در اروپا راه اندازی شد
موتور جستجوگر گوگل با امکانات جالب
معرفی پردازنده AMD Phenom II X4 955 Black Edition
۵ راه برای بالا بردن سرعت و کیفیت ارتباط بدون سیم (wireless) برای نوتبوکها
Cloud Computing وب را متحول می کند
انجام پروژه طراحی اجزا در سال هاي اخير شركت هايي مثل آمازون، مايكروسافت و گوگل سردمدار عصر پردازش ابري Cloud Computing بوده اند. با استفاده از اين تكنولوژي شركت ها و افراد مي توانند توان پردازش “كرايه” كنند و تنها به ميزان نيازشان خدمات پردازشي خريداري نمايند. به مانند ديگر صنعت هاي نوظهور، نوآوري و خلاقيت در اين حوزه زياد بوده است. يكي از شركت هاي جديد موسوم به Cloudkick نرم افزار مديريت و جابجايي اطلاعات مابين شركت هاي خدمات ابري Cloud Computing Services را ارائه مي كند. اين نرم افزار رابطي يكپارچه در اختيار كاربر قرار مي دهد و مديريت اطلاعات را صرف نظر از اينكه داده ها در كدام شركت نگهداري مي شوند را تسهيل مي سازد. محصول ديگر اين شركت Cloudshift نام دارد كه جابجايي داده ها ما بين ارائه كنندگان خدمات ابري را تنها با چند كليك ممكن مي كند. به طور مثال كاربر مي تواند نرم افزاري را از سرورهاي آمازون به سرورهاي شركت هاي رقيبي همچون Rackspace منتقل كند. بدين ترتيب كاربران تنها به يك ارائه كننده محدود نشده و در صورتي كه شركتي خدماتش را با قيمت پايين تري ارائه دهد به راحتي با آن ارتباط برقرار كرده و داده هايشان را منتقل مي كنند.
انجام پروژه طراحی اجزا دن دي اسپالترو كه يكي از بنيان گذاران Cloudkick است مي گويد: “بسياري از شركت ها از پردازش ابري اجتناب مي كنند چون علاقه ندارند شركت ديگري به تمامي اطلاعاتشان دسترسي داشته باشد. اين شركت ها نگرانند كه مبادا به ارائه كنندهء خدمت خاصي وابسته شده و نقل و انتقال اطلاعات به شركت خدمات ابري ديگر برايشان گران تمام شود. نقل و انتقال اطلاعات از يك شركت خدماتي به شركتي ديگر مي تواند سخت باشد چون ممكن است كه اين شركت ها استانداردهاي ثبت اطلاعات متفاوتي داشته باشند.” انجام پروژه های دانشجویی برنامه نویسی Cloudkick محصول جديد خود را در كنفرانسي در Mountain View كاليفرنيا ارائه داد و بهترين جايزه نرم افزار در اين كنفرانس را از آن خود كرد. اين شركت هم اكنون ۱۶۰۰ مشتري دارد و ۱۲۵۰۰ كامپيوتر سرور را مديريت مي كند. در حال حاضر نرم افزار مديريت و داشبورد اين شركت مجاني ارائه مي شود و كاربر مي تواند account پردازش ابري خود را در اين سايت به طور مجاني ايجاد نمايد.
زبان برنامه نویسی پایتون
انجام پروژه طراحی اجزا پایتون یک زبان برنامه نویسی محبوب است. این توسط Guido van Rossum ایجاد شده و در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. این زبان برای:
-
-
- توسعه وب (سمت سرور) ،
- توسعه نرم افزار،
- ریاضیات ،
- برنامه نویسی سیستم
-
پایتون چه کاری می تواند انجام دهد؟
-
-
- پایتون را می توان در سرور برای ایجاد برنامه های وب استفاده کرد.
- پایتون را می توان در کنار نرم افزار برای ایجاد گردش کار استفاده کرد.
- پایتون می تواند به سیستم های پایگاه داده متصل شود. همچنین می تواند پرونده ها را بخواند و تغییر دهد.
- از پایتون می توان برای مدیریت داده های بزرگ و انجام ریاضیات پیچیده استفاده کرد.
- پایتون را می توان برای نمونه سازی سریع یا برای تولید نرم افزار آماده تولید استفاده کرد.
-
چرا پایتون؟
-
-
- پایتون روی سیستم عامل های مختلف (ویندوز ، مک ، لینوکس ، تمشک پی و غیره) کار می کند.
- پایتون نحوی ساده شبیه به زبان انگلیسی دارد.
- پایتون دارای نحوی است که به توسعه دهندگان امکان می دهد برنامه هایی با خطوط کمتری نسبت به برخی زبانهای برنامه نویسی بنویسند.
- پایتون روی یک سیستم مترجم کار می کند ، به این معنی که کد می تواند به محض نوشتن اجرا شود. این بدان معنی است که نمونه سازی بسیار سریع می تواند انجام شود.
- با پایتون می توان به روشی ، روشی شی گرا یا روشی کارآمد رفتار کرد.
-
انجام پروژه طراحی اجزا جدیدترین نسخه اصلی Python ، پایتون ۳ است که در این آموزش از آن استفاده خواهیم کرد. با این حال ، پایتون ۲ ، اگرچه با چیزی غیر از به روزرسانی های امنیتی به روز نمی شود ، اما هنوز هم کاملاً محبوب است. در این آموزش پایتون در ویرایشگر متن نوشته خواهد شد. نوشتن پایتون در یک محیط توسعه یکپارچه ، مانند تونی ، پیچارم ، Netbeans یا Eclipse ممکن است که مخصوصاً هنگام مدیریت مجموعه های بزرگتر پرونده های پایتون مفید هستند.
Python syntax در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی
-
-
- پایتون برای خوانایی طراحی شده و شباهت هایی با زبان انگلیسی با تأثیر ریاضیات دارد.
- پایتون بر خلاف سایر زبانهای برنامه نویسی که غالباً از دزدگیرها یا پرانتز استفاده می کنند ، از خطوط جدید برای تکمیل یک فرمان استفاده می کند.
- پایتون برای تعریف دامنه ، با استفاده از فضای سفید ، به تورفتگی متکی است. از جمله دامنه حلقه ها ، توابع و کلاس ها. سایر زبان های برنامه نویسی اغلب از براکت های فرفری برای این منظور استفاده می کنند.
-
زبان برنامه نویسی جاوا
تنظیم محیط توسعه جاوا و یادگیری اصول اساسی برنامه نویسی شی گرا
در این آموزش:
- عملکرد هر یک از اجزای سازنده پلت فرم جاوا را درک کنید
- بیاموزید که چگونه زبان جاوا ساختار یافته است
- با پیمایش اسناد Java API آشنا شوید
- JDK و Eclipse IDE را بارگیری و نصب کنید
- محیط توسعه Eclipse خود را تنظیم کنید
- اجزای اصلی Eclipse و نحوه استفاده از آنها را برای توسعه جاوا درک کنید
- یک پروژه جاوا جدید در Eclipse ایجاد کنید
- درک کنید که چگونه پارادایم شی گرا از پارادایم برنامه ریزی ساختار یافته متفاوت است
- ویژگی های اصلی یک شی را بدانید
- فوایدی را که ناشی از اصول تعریف برنامه نویسی شی گرا (OOP) است ، درک کنید
نمای کلی پلت فرم جاوا
انجام پروژه طراحی اجزا از فناوری جاوا برای توسعه برنامه های کاربردی برای طیف گسترده ای از محیط ها ، از دستگاه های مصرف کننده گرفته تا سیستم های سازمانی ناهمگن استفاده می شود. در این بخش نمایی سطح بالایی از پلتفرم جاوا و اجزای تشکیل دهنده آن بدست آورید. مانند هر زبان برنامه نویسی ، زبان جاوا ساختار ، قوانین نحو و الگوی برنامه نویسی خاص خود را دارد. الگوی برنامه نویسی زبان جاوا مبتنی بر مفهوم برنامه نویسی شی گرا (OOP) است که ویژگی های این زبان را پشتیبانی می کند. زبان جاوا مشتق گرفته از زبان C است ، بنابراین قوانین نحوی آن بسیار شبیه C است. به عنوان مثال ، بلوک های کد به روش ها تعدیل می شوند و توسط بریس ها ({و imited) محدود می شوند و متغیرها قبل از استفاده اعلام می شوند. از لحاظ ساختاری ، زبان جاوا با بسته ها شروع می شود. یک بسته بندی مکانیزم فضای نام جاوا است. در بسته ها کلاس ها وجود دارند و در داخل کلاس ها روش ها ، متغیرها ، ثابت ها و موارد دیگر قرار دارند. درباره آموزش قسمتهای زبان جاوا در “آموزش اصول زبان Java” اطلاعات بیشتری کسب کنید.
کامپایلر جاوا
انجام پروژه طراحی اجزا هنگامی که برای پلتفرم جاوا برنامه ریزی می کنید ، کد منبع را در پرونده های .java می نویسید و سپس آنها را کامپایل می کنید. کامپایلر کد شما را در برابر قوانین نحوی زبان بررسی می کند ، سپس bytecode را در پرونده های .class می نویسد. Bytecode مجموعه ای از دستورالعمل هاست که برای اجرای آن بر روی یک ماشین مجازی جاوا (JVM) طراحی شده است. در افزودن این سطح انتزاع ، کامپایلر جاوا با سایر کامپایلرهای زبان متفاوت است ، که دستورالعمل های زبان مونتاژ مناسب برای چیپست CPU را که برنامه اجرا خواهد شد، می نویسد.
ماشین مجازی جاوا (JVM)
انجام پروژه طراحی اجزا در زمان اجرا ، JVM پرونده های کلاس را خوانده و تفسیر می کند و دستورالعمل برنامه را بر روی بستر سخت افزاری بومی که برای آن JVM نوشته شده است ، اجرا می کند. JVM کد بایت را دقیقاً تفسیر می کند که یک CPU دستورالعمل های زبان مونتاژ را تفسیر می کند. تفاوت در این است که JVM بخشی از نرم افزار است که به طور خاص برای یک پلتفرم خاص نوشته شده است. JVM قلب اصل “نوشتن یک بار ، هر مکان” در زبان جاوا است. کد شما می تواند روی هر چیپست که اجرای مناسب JVM در آن موجود است اجرا شود. JVM برای سیستم عامل های اصلی مانند Linux ™ و Windows® در دسترس است و زیر مجموعه های زبان جاوا در JVM برای تلفن های همراه و تراشه های سرگرمی اجرا شده است.
جمع کننده زباله
انجام پروژه طراحی اجزا به جای مجبور کردن شما از اختصاص حافظه (یا استفاده از یک کتابخانه شخص ثالث) ، پلتفرم جاوا مدیریت حافظه را خارج از جعبه فراهم می کند. هنگامی که برنامه جاوا شما را در زمان اجرا یک نمونه از شیء ایجاد می کند ، JVM بطور خودکار فضای حافظه را برای آن شی از یک قسمت از حافظه اختصاص می دهد. جمع آوری زباله های جاوا در پس زمینه اجرا می شود ، و پیگیری می کند که کدام اشیاء دیگر به برنامه احتیاج ندارند و حافظه را از آنها پس می گیرند. این رویکرد در استفاده از حافظه به عنوان مدیریت ضمنی حافظه خوانده می شود زیرا نیازی نیست که شما یک کد دست زدن به حافظه را بنویسید. جمع آوری زباله یکی از ویژگی های اساسی عملکرد پلت فرم جاوا است.
کیت توسعه جاوا
انجام پروژه طراحی اجزا هنگامی که یک کیت توسعه جاوا (JDK) را بارگیری می کنید ، علاوه بر کامپایلر و ابزارهای دیگر ، یک کتابخانه کلاس کاملی از ابزارهای از پیش ساخته که به شما در انجام کارهای متداول توسعه نرم افزار کمک می کند ، می کنید. بهترین راه برای درک ایده ای در مورد بسته های JDK و کتابخانه ها ، بررسی اسناد رسمی آنلاین API جاوا است که Javadoc نیز نامیده می شود. نسخه آزمایشی سریع زیر را مشاهده کنید تا ببینید چگونه می توانید در جاوادوک دور شوید.
زبان برنامه نویسی C
نحوه نوشتن برنامه C: راهنمای گام به گام
انجام پروژه طراحی اجزا در این بخش با نحوه نوشتن یک برنامه C با رهنمودهای گام به گام ما آشنا می شوید. تاکنون مفاهیم مختلف برنامه نویسی C را آموخته ایم و آماده نوشتن برنامه هایی با پیچیدگی متوسط و یا توسعه پروژه ها هستیم. این دستورالعمل جامع و گام به گام ما در مورد نحوه نوشتن یک برنامه C است. مارتین فاولر گفت “هر شخص احمق می تواند کدی بنویسد که یک کامپیوتر بتواند آن را بفهمد. برنامه نویسان خوب کدی را می نویسند که انسان بتواند آن را بفهمد”. یک برنامه نویس می تواند کدهای پیچیده را برای حل کار بنویسد ، اما فقط یک برنامه نویس درخشان برنامه هایی را می نویسد که توسط دیگران تعبیر می شود و در صورت بروز هرگونه خطا می تواند حفظ شود. بنابراین ، قبل از نوشتن برنامه های پیچیده ، ایده ی خوبی است که برخی از تکنیک های برنامه نویسی را رعایت کنید زیرا برنامه های خوب نوشتاری دارای چندین ویژگی هستند. برنامه های خوب و نوشته شده و فاقد فهم ، اشکال زدایی یا حفظ آسان تر هستند. برنامه هایی که به خوبی نوشته شده و دارای تورفتگی هستند به گونه ای کارآمد ، انعطاف پذیر و قوی طراحی شده اند. بنابراین ، چگونه باید نوشتن کد را شروع کنم و بعد از آن چه مراحلی را باید دنبال کنم؟ در اینجا ، شما را در مراحل مهم تدوین برنامه راهنمایی خواهیم کرد که دارای خصوصیات فوق هستند.
مراحل اصلی برنامه نویسی به زبان C:
-
-
- طراحی برنامه
- برنامه نویسی برنامه
- تست و اشکال زدایی برنامه
-
طراحی برنامه
انجام پروژه طراحی اجزا طراحی برنامه بنیادی است که در قلب چرخه توسعه برنامه قرار دارد. قبل از دستیابی به کد منبع ، درک برنامه از همه طرف و تدوین استراتژی توسعه برنامه بسیار مهم است. می توان طراحی برنامه را به چهار مرحله تقسیم کنید:
-
-
- تحلیل مسئله
- ایجاد ساختار برنامه یا چاپ آبی
- توسعه الگوریتم برنامه
- انتخاب صحیح دستورات کنترل
-
انجام پروژه طراحی اجزا اولین قدم برای بدست آوردن ایده واضح از مسئله و کارهایی که می خواهید برنامه انجام دهد ، است. بنابراین سؤالات زیر را از خود بپرسید:
-
-
- ورودی برنامه شما چه خواهد بود؟
- خروجی چه خواهد بود؟
- شرایط مختلفی که در طول برنامه اعمال خواهد شد چیست؟
-
پس از پاسخ به سؤالات فوق ، باید تصمیم بگیرید که چگونه کار را انجام دهید. از آنجا که C یک زبان ساختاری است ، از رویکرد از بالا به پایین به معنای شکستن کل مسئله به کارهای کوچکتر است. اکنون ساده کردن کد های فرعی های کوچکتر ساده تر است. این کار یک کد قابل خواندن و مدولار را تولید می کند که درک دیگران برای دیگران بسیار مهم است.
توسعه الگوریتم برنامه
انجام پروژه طراحی اجزا این مرحله مهم طراحی برنامه است. وقتی ایده کلی گرفتید و مشکل را به زیرمجموعه های کوچکتر ریختید ، وقت آن است که جزئیات را خراشیده و مراحل به مرحله را انجام دهید ، که به عنوان الگوریتم در برنامه نویسی شناخته می شود. این همچنین به عنوان شبه کد شناخته می شود. پس از توسعه الگوریتم ، شما باید نمودار نمودار ، نمایش تصویری الگوریتم را ترسیم کنید. راه های مختلفی برای حل مشکل وجود دارد و این به شما بستگی دارد که به کدام روش بروید. به عنوان مثال ، برای مرتب سازی آرایه می توانید از مرتب سازی حباب ، مرتب سازی درج یا نوع انتخاب استفاده کنید.
انتخاب صحیح عبارات کنترلی
انجام پروژه طراحی اجزا در یک برنامه یا پروژه پیچیده C ، شما باید از تعداد زیادی عبارات کنترلی مانند اگر … دیگری استفاده کنید ، در حالی که یا برای هدایت جریان اجرای آن هستید. هر الگوریتم یا تصمیم گیری می تواند با استفاده از ساختار دنباله ، ساختار انتخاب و ساختار حلقه محقق شود. از عبارات کنترلی مناسب استفاده کنید که باعث می شود کد شما آسان و بدون خطا باشد. انتخاب روشی مناسب برای ارائه اطلاعات ، اغلب می تواند طراحی برنامه را آسان و ساده جلوه دهد. سعی کنید از استفاده از عبارات Goto خودداری کنید. هنگامی که چاپ کامل آبی رنگ برنامه را تهیه کردید ، نوبت به نوشتن کد منبع براساس الگوریتم رسیده است. این بدان معنی است که آماده ترجمه نمودار جریان کاری خود به مجموعه ای از دستورالعمل ها هستید. زمان آن رسیده است که از دانش خود در مورد برنامه نویسی C استفاده کنید و سعی کنید کدهای خود را تا حد امکان ساده بنویسید.
-
- در ادامه عناصر برنامه نویسی آمده است:
-
- مستندات مناسب یا اظهار نظر
- روش مناسب برای ساخت بیانیه ها
- قالب های ورودی / خروجی را پاک کنید
- کلیات برنامه
-
هدف اصلی این مرحله ، خواندن کد برای دیگران است. انتخاب اسم متغیر معنی دار و استفاده صحیح از نظرات بخش اساسی این مرحله است. نظرات ضروری هستند اما باید نظرات خوبی داشته باشند.
روش مناسب برای ایجاد اظهارنظرها
- در هنگام نوشتن کد ، بیانیه شما باید ساده و مستقیم با تورفتگی مناسب باشد.
- سعی کنید از یک عبارت در هر خط استفاده کنید.
- از پرانتز و تورفتگی مناسب استفاده کنید
- از حلقه های ساده استفاده کنید و از لانه کردن سنگین حلقه ها خودداری کنید
تست و اشکال زدایی برنامه
در این مرحله کد منبع خود را برای بررسی خطا بررسی می کنید. خطا ممکن است باشد:
- خطاهای نحوی
- خطاهای زمان اجرا
- خطاهای منطقی
- خطاهای نهفته
انجام پروژه طراحی اجزا کامپایلر به تشخیص خطاهای نحوی و معنایی کمک می کند. این یک برنامه کامپیوتری است که کد منبع را به کد اجرایی یا زبان دستگاه تبدیل می کند. لطفاً برای درک دقیق جزئیات ، از برنامه معمولی برنامه C استفاده کنید. کامپایلر قادر به تشخیص خطاهای زمان اجرا و منطقی نیست ، بنابراین نیاز به آزمایش انسان نیز هست. اشکال زدایی به معنای اصلاح خطاهای برنامه نویسی است. روشهای مختلفی برای اشکال زدایی در کد منبع وجود دارد. عبارتهای printf را در مراحل مختلف قرار دهید تا مقادیر متغیر یا خروجی را ببینید. این به شناسایی خطا کمک می کند. روش دیگر روند کسر است. کد خطای احتمالی را از برنامه حذف کنید. بسیاری از روش های استفاده از رمزگذار به عنوان بک ترک برای اشکال زدایی. در این روش کد منبع تا زمان شناسایی خطا به عقب ردیابی می شود.
کارآیی برنامه
بهره وری برنامه مربوط به زمان اجرای برنامه و مصرف حافظه است. اگر تمام تکنیک های فوق را رعایت کنید ، برنامه شما نیز کارآمد و مؤثر خواهد بود. در آخر برخی نکات برای بهبود کارآیی برنامه ذکر شده است.
-
-
- با انتخاب یک الگوریتم ساده ، مؤثر و عبارات منطقی ، عاقل باشید.
- آرایه ها و رشته ها را با اندازه مناسب اعلام کنید و در صورت امکان از استفاده از آرایه چند بعدی خودداری کنید.
- در هنگام برخورد با آرایه ها و رشته ها، در لیست اولویت های خود نشانگر قرار دهید.
-